Ingezonden persbericht


Discovery Networks Benelux benoemt Alco de Jong, Mertijn de Nooijer en Allard Ruyl tot VP

Amsterdam, 09 oktober 2009 - Discovery Networks Benelux promoveert drie Management Team-leden tot Vice President (VP). Alco de Jong wordt VP of Channels, Mertijn de Nooijer wordt VP Affiliate Sales en Allard Ruyl wordt in zijn nieuwe functie VP Ad Sales (commercieel directeur). De benoemingen zijn ingegaan per 1 oktober 2009.

Alco de Jong
Channel Director Alco de Jong wordt gepromoveerd tot VP of Channels, Benelux. Alco is verantwoordelijk voor de zenderstrategie van de Discovery Networks Benelux zenderportfolio in Nederland, Vlaanderen en Luxemburg.

Mertijn de Nooijer
Mertijn de Nooijer, in zijn huidige rol Affiliate Sales Director, is gepromoveerd tot VP Affiliate Sales, Benelux. Mertijn is verantwoordelijk voor de distributie en business development en werkt sinds februari 2006 bij Discovery Networks Benelux.

Allard Ruyl
Ad Sales Director Allard Ruyl wordt gepromoveerd tot VP Ad Sales (commercieel directeur), Benelux. Allard is eindverantwoordelijk voor de exploitatie van de televisiekanalen en websites van Discovery Networks Benelux. Discovery Channel in Nederland bereikt ongeveer 10 miljoen mensen per maand; voor adverdeerders een uniek umfeld om hun doelgroep in het hart te raken en zo hun marketing en communicatie doelstellingen te realiseren. Discovery Channel Vlaanderen is 1 oktober gelanceerd en wordt in samenwerking met Vitaya commercieel aangestuurd door Allard.

Jochem de Jong, Senior Vice President and General Manager, Discovery Networks Benelux: "Discovery Networks Benelux maakt momenteel een sterke groei door. Op 1 oktober lanceerden we Discovery Channel in Vlaanderen; dit was was niet mogelijk geweest zonder de inzet, ervaring en inzicht van Alco, Mertijn en Allard. Zij zijn mede de drijvende kracht achter de succesvolle bedrijfsresultaten van Discovery Networks Benelux. Ik ben trots om hen aan boord te hebben en deze welverdiende promotie aan te kondigen."

Vlaanderen
De Vlaamse versie van 's werelds grootste non-fictie media merk startte op 1 oktober jongstleden. Hiertoe bereikte Discovery Channel een overeenkomst met Telenet en Belgacom. Discovery Channel brengt het beste van het Discovery-merk, toegespitst op de Vlaamse markt. Hierbij staan programma's als Deadliest Catch, Ultimate Survival, Mythbusters, Dirty Jobs en Storm Chasers centraal. Alle promo's en commercials richten zich specifiek tot de Vlaamse markt en voice-overs worden door Vlamingen ingesproken. Op termijn wordt ook de Nederlandstalige ondertiteling specifiek op een Vlaams publiek afgestemd. Met de distributie door Telenet en Belgacom worden vrijwel alle huishoudens in Vlaanderen bereikt. Vrouwenzender Vitaya heeft de verkoop van de commerciële zendtijd van Discovery Channel op zich genomen.

o-o-o-o

Over Discovery Networks Benelux

Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications, (NASDAQ: DISAD, DISBD, DISCK): 's werelds grootste non-fictie mediabedrijf, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Discovery Networks Benelux voert zeven zenders in Nederland en België, waarvan Discovery Channel en Animal Planet in Nederland overal te ontvangen zijn, en Discovery World, Discovery Science, Discovery HD, Animal Planet HD en Discovery Travel & Living digitaal. Vanaf 1 oktober is Discovery Channel analoog te ontvangen in heel Vlaanderen. De andere Discovery-kanalen waren al digitaal te ontvangen in Vlaanderen. Internationaal voert Discovery ook diensten zoals howstuffworks.com en treehugger.com. In Nederland bereikt Discovery Channel maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft het de hoogste selectiviteit op mannen. Discovery Channel lanceerde onlangs 'SPECIES: een blauwdruk van jonge mannen', de grootste studie naar de Europese man ooit. Het onderzoek bevestigt Discovery Channel's rol als expert op het gebied van jonge mannen. Discovery Channel is te volgen op www.twitter.com/discoveryned.