Hertog Jan verkozen tot 'Merk van het jaar'
FNLI-award 2009 in categorie 'Bier'
ARCEN, 20091009 -- Hertog Jan is winnaar van de FNLI `Merk van het jaar' Award in de categorie `Bier'. De Federatie Nederlandse Levens Middelen Industrie maakte dat bekend tijdens haar jaarbijeenkomst op 8 oktober in Maarssen. De `Merk van het Jaar' Award is een beloning voor merken met de sterkste merkkwaliteit en -vitaliteit in zeven categorieën.
"Deze onderscheiding bevestigt de kracht van het merk Hertog Jan", zegt Anouk Baltus, brandmanager Hertog Jan. "Hertog Jan blijft als premium pils jaar na jaar marktaandeel winnen in een volwassen markt. Zelfs in een tijd waarin consumenten goed op hun uitgaven letten, bezuinigt men niet op het genot van een goed glas Hertog Jan. Het is ook een bekroning voor de consistente wijze waarop we de afgelopen jaren het merk Hertog Jan in de markt hebben gezet; inclusief onze ambachtelijke brouwerij in Arcen die een centrale rol speelt binnen onze marketing activiteiten. Jaarlijks komen ruim 40.000 bezoekers er zelf ervaren dat wat ze in onze reclamecampagnes zien ook eenvoudigweg de werkelijkheid is. We danken deze award aan de mensen die zowel in de brouwerij als op kantoor al hun energie en passie in Hertog Jan steken."
Merk van het Jaar
De `Merk van het Jaar' award is in het leven geroepen door FNLI in samenwerking met EFMI Business School en GfK Panel Services Benelux om de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen. Aan de toekenning van de award ligt een uitgebreid consumentenonderzoek door EFMI en GfK Panel Services ten grondslag. In totaal zijn 91 A-merken beoordeeld op hun merkkracht. Deze merkkracht valt onder te verdelen in kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit. Er zijn in totaal zeven winnaars benoemd. Zie voor meer informatie www.merkvanhetjaar2009.nl.
Over Hertog Jan
De bijzondere bieren van Hertog Jan worden gebrouwen in de authentieke Hertog Jan brouwerij in Arcen, die jaarlijks ruim 40.000 bezoekers trekt. Hertog Jan is niet meer weg te denken uit de Nederlandse biercultuur met zijn pilsener en ruime assortiment speciaalbieren, zoals Hertog Jan Karakter en Grand Prestige. Hertog Jan is onderdeel van Anheuser-Busch InBev, in Nederland ook verantwoordelijk voor merken als Jupiler, Dommelsch, Hoegaarden, Leffe en Beck's. Zie voor meer informatie: www.hertogjan.nl
Foto: Anouk Baltus (Marketing) en Frank Van Vliet (Retail) nemen de FNLI Award `Merk van het Jaar 2009' in ontvangst voor Hertog Jan in de categorie bier.
________________________________________
Ingezonden persbericht