9 oktober 2009
Imago-onderzoek wijst uit: Mona sterkste A-merk van Nederland
Merk van het Jaar 2009
Veenendaal, Nederland - Mona, een merk van FrieslandCampina, is door
de Nederlandse supermarktklanten gekozen tot Merk van het Jaar 2009.
Dit maakte de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI)
donderdag 8 oktober bekend op haar Jaarbijeenkomst in Utrecht.
Mona is uitgeroepen tot sterkste A-merk van Nederland. Dit jaar hield
onderzoeksbureau GfK voor de derde maal een imago-onderzoek naar de
vijftig grootste merken in de supermarkt. Daarbij beoordeelden 6.000
consumenten de merken op aspecten als kwaliteit, betrouwbaarheid,
positieve associaties of maatschappelijke bijdrage. Daarnaast
beoordeelden supermarktondernemers de merken. Mona eindigde in het
totaalklassement op de eerste plaats.
De "Merk van het Jaar Award" werd door de FNLI voorzitter overhandigd
aan Patrick Reekmans van FrieslandCampina. De Award is dit jaar voor
de derde keer uitgereikt en de winnaar is het merk dat absoluut de
hoogste score in gemeten merkkracht heeft behaald. Naast
FrieslandCampina met Mona vielen ook Verkade, Douwe Egberts en
Pickwick in de prijzen.
De Award is in het leven geroepen door de FNLI samen met EFMI Business
School en GFK Panel Services. Zie www.merkvanhetjaar2009.nl voor meer
achtergrondinformatie.
FrieslandCampina