ChristenUnie


Campagnes Postbus 51 niet effectief

Campagnes Postbus 51 niet effectief

vrijdag 09 oktober 2009 15:06 De campagnes van Postbus 51 bereiken niet hun doel. Die vrees heeft Ed Anker van de ChristenUnie geuit tijdens het debat over de begroting van Algemene Zaken. Vorig jaar bleek dat reclames van Postbus 51 slechts in de helft van de gevallen een aantoonbaar effect hebben.

Volgens Anker roept deze constatering én een zware tijd van economische crisis, de vraag op of moet worden doorgegaan met de spotjes. Anker:,,Doe het goed, of doe het niet. We kunnen ons geld beter besteden."

Het Kamerlid vraagt de minister-president om volgend jaar in de begroting betere cijfers te tonen over effectiviteit. ,,Ik verbaas me echt over een campagne als `De Nederlandse Taal verbindt ons allemaal'. Deze campagne moet nieuwe Nederlanders aanzetten om Nederlands te gaan leren. Prima oproep, maar ik vraag me wel af hoeveel leden van de doelgroep regelmatig afstemmen op `Boer zoekt vrouw', of op radio 3FM, waar de spotjes rondom worden uitgezonden."

Ed Anker