ChristenUnie
Campagnes Postbus 51 niet effectief
Campagnes Postbus 51 niet effectief
vrijdag 09 oktober 2009 15:06 De campagnes van Postbus 51 bereiken
niet hun doel. Die vrees heeft Ed Anker van de ChristenUnie geuit
tijdens het debat over de begroting van Algemene Zaken. Vorig jaar
bleek dat reclames van Postbus 51 slechts in de helft van de gevallen
een aantoonbaar effect hebben.
Volgens Anker roept deze constatering én een zware tijd van
economische crisis, de vraag op of moet worden doorgegaan met de
spotjes. Anker:,,Doe het goed, of doe het niet. We kunnen ons geld
beter besteden."
Het Kamerlid vraagt de minister-president om volgend jaar in de
begroting betere cijfers te tonen over effectiviteit. ,,Ik verbaas me
echt over een campagne als `De Nederlandse Taal verbindt ons
allemaal'. Deze campagne moet nieuwe Nederlanders aanzetten om
Nederlands te gaan leren. Prima oproep, maar ik vraag me wel af
hoeveel leden van de doelgroep regelmatig afstemmen op `Boer zoekt
vrouw', of op radio 3FM, waar de spotjes rondom worden uitgezonden."
Ed Anker