KPN NV
KPN Nieuws

KPN reikt voor vijfde keer KPN Channel Awards uit

Datum

8 oktober 2009

Nummer

053

Vanavond heeft KPN voor de vijfde keer de KPN Channel Awards uitgereikt. Deze prijzen zijn bedoeld voor business partners die zich onderscheiden door uitstekende prestaties op het gebied van innovatie, omzetwaarde, marketing of klantgerichtheid. In totaal werden er acht awards vergeven. Dat gebeurde tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Gashouder op het Westergasfabriekterrein in Amsterdam.

KPN reikt de prestigieuze KPN Channel Awards sinds 2005 uit. 'Hiermee onderstrepen we dat onze partners een cruciale rol spelen bij het leveren van resultaatgerichte en innovatieve oplossingen aan onze klanten', aldus Toine Klok, directeur KPN Business Partner Organisatie en een van de juryleden. 'De cases die we hebben beoordeeld, geven blijk van enorm veel inzet en enthousiasme, wat essentieel is voor tevreden klanten. Met de Channel Awards spreken we onze waardering voor de inspanningen van onze partners uit.'

Acht bekroningen

De jury, bestond behalve uit Toine Klok uit Coks Stoffer (algemeen directeur van Cisco Nederland), Martin van Pernis (president Siemens Groep Nederland) en Ron de Mos (directeur KPN Zakelijke Markt). Zij hebben in totaal acht awards toegekend: twee Customer Value Awards (categorie vast en categorie mobiel), een Marketing Award, een Innovation Award en vier Business Awards.

Customer Value Award voor RAM Mobile Data en Visser Communicatie

De Customer Value Award, bedoeld voor business partners die een aantoonbaar groot voordeel voor de klant hebben kunnen realiseren, is voor RAM Mobile Data uit Maarssen (in de categorie mobiel) en Visser Communicatie uit Groningen (in de categorie vast). RAM heeft een landelijk BrandweerNet opgezet. Brandweervoertuigen in de verschillende regio's zijn uitgerust met apparatuur voor mobiele datacommunicatie op basis van KPN HSDPA. De aangesloten meldkamers en voertuigen kunnen nu continu operationele data uitwisselen, zoals gegevens over gevaarlijke stoffen. Visser Communicatie heeft voor Rederij Doeksen drie locaties samengebracht in één groot glasvezelnetwerk. Groot voordeel voor de klant is dat de drie locaties zich binnen het netwerk als één grote locatie gedragen, zodat alle locaties dezelfde mogelijkheden hebben.

Marketing Award voor Telematica Kremer

De Marketing Award wordt uitgereikt aan business partners die met behulp van een opvallende marketingaanpak actief inspelen op de continu veranderende marktomstandigheden. Deze prijs gaat dit jaar naar Telematica Kremer uit 's-Heerenberg. Deze business partner heeft de kracht van KPN doorvertaald in eigen uitingen en zelf bedachte acties, die opvallen bij klanten en medewerkers enthousiast maken.

Innovation Award voor RAAF Open Systemen

De Innovation Award, voor de partner die nieuwe of bestaande producten en diensten op een creatieve manier combineert, is toegekend aan RAAF Open Systemen uit Sint-Philipsland. RAAF ontwikkelde voor een producent van verlichtingssystemen een draadloze oplossing voor het aansturen en beheren van dimbare openbare verlichting. Deze oplossing is technologisch en maatschappelijk innovatief en tegelijk milieuvriendelijk, omdat de CO2-uitstoot aanzienlijk wordt verminderd. De innovatie is breed inzetbaar omdat verschillende netwerken aan elkaar zijn gekoppeld, wat hergebruik van de infrastructuur voor meerdere doeleinden mogelijk maakt.

Business Award voor vier business partners

De Business Award is uitgereikt aan vier business partners. Zij komen hiervoor in aanmerking op basis van de omzet die ze hebben gerealiseerd. De winnaars zijn Advitronics Telecom uit Grave (ontwikkelings- en engineeringsbureau voor de bedrijfstelecommunicatiemarkt en de gezondheidsinstellingen), IP Visie uit Etten-Leur (netwerkspecialist), Amnez Telecom uit Heerenveen/Nijenhaske (leverancier van oplossingen op het gebied van vaste en mobiele telefonie en datacommunicatie) en GPS-Buddy uit Almere (aanbieder van oplossingen op het gebied van voertuigtracering en mobiele gegevens voor wagenparken).