Ingezonden persbericht
Persbericht
24 september 2009
The future is now: nú blijven bouwen aan werkgeversimago
De Persgroep Banen mediapartner van Performa, grootste HR-vakbeurs van Benelux
De respons op personeelsadvertenties is vanwege de crisis het laatste jaar groter dan die in tijden is geweest. Maar mede door de vergrijzing van de Nederlandse beroepsbevolking is die situatie straks heel anders. Daarom ondersteunt de Persgroep Banen werkgevers bij het opbouwen en behouden van hun werkgeversimago, om er na de crisis sterker uit te komen. De Persgroep Banen is autoriteit op het gebied van (corporate) arbeidsmarktcommunicatie en mediapartner van Performa, de grootste HR-vakbeurs van de Benelux (op woensdag 7 en donderdag 8 oktober in de Jaarbeurs Utrecht).
Uit cijfers van CBS en ROA blijkt dat het aantal werkenden in Nederland als gevolg van structurele vergrijzing en vervroegde uittreding het komend decennium met 20 tot 25 procent zal afnemen. Alleen al tussen 2010 en 2013 verlaat 1 op de 5 Nederlanders de arbeidsmarkt. De Nederlandse beroepsbevolking daalt in die periode van 7,75 miljoen naar 6,9 miljoen mensen. Niet alleen kwantitatief, maar ook kwalitatief wordt het aanbod de komende jaren steeds schaarser, omdat ook in de nabije toekomst de vraag naar hoogopgeleide werknemers groter zal zijn dan het aanbod. Ondanks de wereldwijde economische crisis komt de arbeidsmarkt hierdoor al in 2010 weer onder druk te staan.
Top-of-mind positie is cruciaal in 'the war for talent'
Om straks 'the war for talent' te winnen, is het van belang dat werkgevers nu blijven investeren in arbeidsmarktcommunicatie. Een top-of-mind positie creëren en behouden door middel van zichtbaarheid en een sterk werkgeversimago is cruciaal om ook in de nabije toekomst werknemers aan te blijven trekken. De inzet van dagbladen is daarbij onmisbaar, maar is alleen effectief met de juiste strategie. De Persgroep Banen is een kenniscentrum voor relevante markt- en doelgroepinformatie, welke door het gebruik van verschillende arbeidsmarktonderzoeken vergaard wordt. De kwaliteitsmedia van de Persgroep Banen, waaronder de Volkskrant, AD, NRC Handelsblad en Trouw, bieden een breed platform voor arbeidsmarktcommunicatie binnen specifieke umfelden.
De Persgroep Banen op Performa
Op woensdag 7 en donderdag 8 oktober is de Persgroep Banen als mediapartner vertegenwoordigd op Perfoma 2009 in de Jaarbeurs Utrecht. De grootste HR-vakbeurs van de Benelux staat dit jaar in het teken van het thema Back to the Future. In tijden als deze is het verstandig om te focussen op de core business, om er na de crisis sterker uit te komen.
Over de Persgroep Banen
De Persgroep Banen is het arbeidsmarktlabel van de Persgroep Advertising. De Persgroep Advertising is de nationale verkooporganisatie van AD, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en Het Parool. Deze sterke merken bereiken stuk voor stuk aantrekkelijke doelgroepen en bieden ook unieke doelgroepcombinaties. De nieuwsmedia van de Persgroep bieden onder meer toegang tot de groep breed georiënteerde consumenten, de groep opiniërende en innoverende hoger opgeleide welstandigen en ook tot de lezers in de Randstad. De combinatie van de kranten van de Persgroep bereikt 23% van de Nederlanders. De nieuwssites trekken maandelijks ruim 4,3 miljoen unieke bezoekers. De advertentiefocus van het bedrijf is gericht op de Arbeidsmarkt, Retail, Kunst/Cultuur, Financieel/Zakelijk, Toerisme, Lifestyle, Vastgoed en Automotive.
Ingezonden persbericht