Doorbraakontwerp aan kop op lijst met agressieve merkinitiatieven

Doorbraakontwerp aan kop op lijst met agressieve merkinitiatieven

Unieke waarde en uitstekende gastervaring

MIAMI--(BUSINESS WIRE)-- 20091007 --

Burger King Corp. (NYSE:BKC) heeft vandaag bij de officiële heropening van het nieuwe 20/20 ontwerp van het restaurant op Schiphol Airport het volledige commitment van het bedrijf aan de wereldwijde groei van restaurants en het onafgebroken leveren van de kwaliteitsvoedselervaring in een relaxte setting, versterkt. BKC Chairman en CEO John Chidsey kondigden een aantal agressieve merkinitiatieven aan die het merk verder stimuleren. Hij werd bij het evenement vergezeld door Kevin Higgins, de nieuwe President of Europe, Middle East and Africa (EMEA) van het bedrijf.

“Omdat wij wereldwijd doorgaan met groeien en het merk blijven versterken, is dit nieuwe restaurant een illustratie van onze visie op de toekomst van het merk en wordt onze doelstelling om superieure producten te leveren en te zorgen voor positieve klantervaringen, benadrukt,” aldus Chidsey. “BURGER KING® is lang gericht geweest op gegrilde hamburgers en het 20/20 ontwerp brengt dit handelsmerk een stap verder door een buitengewone en memorabele restaurantervaring te bieden die voortbouwt op onze kwaliteitskenmerken.”

Chidsey en zijn managementteam hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om de voortgang in de ontwikkeling van de 20/20 restaurants te bespreken en daarnaast een aantal belangrijke wereldwijde merkinitiatieven, zoals hun uitgebreide voordelige aanbiedingen, nieuwe premium menu-items en hun nieuwe, innovatieve en aanvullende restaurantconcept de WHOPPER™ Bar. Elk van deze initiatieven benadrukken het toegewijd zijn van het bedrijf aan kwaliteit, waarde en superioriteit met het accent op gasten een ervaring bieden die wedijvert met relaxt dineren.

Herontwerp brengt 20/20 tot leven op Schiphol Airport

Het best draaiende BURGER KING® restaurant in de wereld, dat gevestigd is op luchthaven Schiphol bij Amsterdam, is een van de meest recente restaurants die een 20/20 ontwerptransformatie ondergaat. Gelegen midden in een bloeiend internationaal centrum genereert deze locatie meer dan $12,5 miljoen aan jaaromzet. Het gerenoveerde restaurant belichaamt het nieuwe ontwerp met een eigentijds industrieel palet van metaal en zwarte accenten, met als finishing touch een op baksteen en beton gelijkende afwerking.

In de eerste maand waarin het restaurant geopend was, heeft het opnieuw ontworpen BURGER KING® restaurant in Schiphol een record-omzet gerealiseerd, wat een bewijs is voor de stimulerende kracht van de 20/20 ontwerpstrategie op het bedrijf. Naast de sterk toegenomen verkopen zorgt het nieuwe ontwerp voor een doorbraak die klanten een waardevollere ervaring biedt door inrichtingselementen die intiem en plezierig dineren bevorderen.

“Er is een sterke impuls in onze wereldwijde ontwikkelingsinitiatieven en het is zeker een opwindende tijd om deel te worden van de BURGER KING® familie,” aldus Higgins. “Een spotlight richten op ons essentiële merkvermogen door middel van ons 20/20 ontwerp biedt ons eindeloze mogelijkheden om de ervaring van onze gasten te verbeteren, de verkoop te stimuleren en het merk voorwaarts te stuwen.”

Een gedetailleerdere blik op de groei van BKC en het 20/20 ontwerp

Terwijl het in alle regio’s in de wereld op de markt wordt gebracht, bouwt het 20/20 ontwerpconcept op het sterkste ontwikkelingsjaar in de geschiedenis van BKC. Voor het fiscale jaar 2009 kondigde het bedrijf de sterkste groei in restaurants aan in ongeveer tien jaar, met een netwerk van meer dan 90 procent nieuwe restaurants of 338 locaties buiten de V.S. en Canada. Bovendien werden dit jaar in de regio Zuidoost-Azië meer restaurants geopend dan de afgelopen vier jaar bij elkaar.

Uit gegevens blijkt dat in restaurants van het nieuwe model van BURGER KING® een typerende klantencontact- en verkoopstijging worden ervaren in restaurants met een in de dubbele cijfers lopende omzetstijging van 12 tot 15 procent na invoeren van het nieuwe model.

Tot op de dag van vandaag hebben meer dan 60 BURGER KING® restaurants in steden als Miami, Mexico City, Edinburgh en Shanghai het 20/20 ontwerp aangenomen. Meer dan 75 extra restaurants met het 20/20 ontwerp zijn gepland voor voltooiing eind 2010, in steden als Vancouver, Rome en Londen.

Het klassieke en eigentijdse restaurantontwerp combineert een verscheidenheid aan nieuwe, innovatieve elementen met een achtergrond die de industriële look van golfplaat, baksteen, hout en beton opwekt. Bij het ontwerp horen ook een serie LCD-menuschermen, met grafieken van de beroemde merkbelofte, sterk zichtbare HOME OF THE WHOPPER® borden, een prominent eetgedeelte met balustrade met rode vlam, met een kandelaar met kaars en een reeks HAVE IT YOUR WAY® zitmogelijkheden – bar, bank, hoekje of tafel. Met als bron van inspiratie Burger King Corp.’s vlam-roosteren brengt het “grill-centric” ontwerp het kenmerkende bereidingsproces tot leven met sprekende kleuren, structuren, beeld en tekst.

In de keuken wordt het revolutionaire Duke Flexible Batch Broiler koken tot het maximale benut en zorgt voor een ruimere menukeuze terwijl de bedrijfs- en energiekosten worden gereduceerd. Gasverbruik en verwante kosten worden met de nieuwe grill, vergeleken met de vorige grills, 52 procent omlaag gebracht, terwijl verbruik en elektriciteitskosten met 90 procent zijn verlaagd.

Het exterieur van de vrijstaande 20/20 restaurants zullen gasten met dezelfde elementen verwelkomen als die binnen worden gevonden. De merkidentiteit verschijnt op nieuwe manieren met unieke plaatsing van het BURGER KING® logo en berichten, zoals HOME OF THE WHOPPER® borden die de belangrijkste route naar de ingang opluisteren. Producten zijn weergegeven op keuzeschermen en op billboards en metalen luifels en raamtralie-accenten echoën de industriële 20/20 esthetiek. Bij de drive-in geeft een overdekt orderpunt een beschutte merknaamervaring met het gemak van digitale orderbevestiging.

Waarde ontmoet een relaxte eetervaring als BKC de lat hoger legt voor klantervaring

In het afgelopen jaar heeft het bedrijf ook drie van zijn innovatieve WHOPPER™ Bar restaurants geopend in steden over de hele wereld en er zijn de komende maanden meer strategisch geplaatste openingen gepland. Verdere verbetering van de BURGER KING® klantervaring, het nieuwe conceptkenmerk de ultieme HAVE IT YOUR WAY® ervaring met een in hoge mate aan te passen menu dat is gebaseerd op de iconische WHOPPER® sandwich.

Naast restaurantinnovatie stuwt BKC het merk de toekomst in met wereldwijde initiatieven, zoals nieuwe premium menu-items, op waarde gestuurde producten en promotionele campagnes. Door de nadruk te leggen op superieure smaak voor een goede prijs hebben internationale markten, zoals Duitsland, Spanje en Dubai, onlangs succesvol “King Deals™” onder de aandacht gebracht, terwijl BURGER KING® restaurants in Mexico klanten hebben aangemoedigd “Come Como Rey®” – of “Eat Like a King” – met het voordeelmenu van de dag. In de VS zal het bedrijf een zeer concurrerend prijsvoorstel doen met de promotie overal in het land van de $1 ¼ pound Double Cheeseburger vanaf 19 oktober. Met de nieuwe Duke Flexible Batch Broiler in alle Amerikaanse BURGER KING® restaurants vanaf januari 2010, zal Burger King Corp. zijn premium-aanbod uitbreiden met de extra dikke Steakhouse XT™ burger, met topkwaliteit ingrediënten die in februari overal in het land op de markt komt.

OVER BURGER KING CORPORATION

Het BURGER KING® systeem exploiteert meer dan 11.900 restaurants in alle 50 staten en in 73 landen en Amerikaanse territoria over de hele wereld. Ongeveer 90 procent van de BURGER KING® restaurants is eigendom van en wordt geëxploiteerd door onafhankelijke franchisenemers. Veel ervan zijn eigendom van en worden geëxploiteerd door families die al tientallen jaren zakendoen. In 2008 zette Fortune magazine Burger King Corp. in de lijst van Amerika’s 1000 grootste bedrijven en Ad Week noemde het één van de top drie brancheveranderende reclamemakers van de laatste dertig jaar. Bezoek voor meer informatie over Burger King Corp. de website van het bedrijf op www.bk.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Photos/Multimedia Gallery Available: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6065552〈=nl

CONTACT:
Burger King Corporation, Miami
Lauren Kuzniar, 305-378-7939
lkuzniar@whopper.com
of
Andrea Ungereit-Hantl, +49 89 63804 211
aungereit@whopper.com
of
Edelman
Katie Scrivano, 312-240-3393
katie.scrivano@edelman.com