Rob Didden winnaar Exportmanager Award 2009

07/10/2009 13:54

Fenedex

Gisteravond is Rob Didden, Sales Manager Export Van Houtum Papier B.V uitgeroepen tot winnaar van de Exportmanager Award 2009. Zijn unieke exportbeleid heeft er toe geleid dat de exportomzet met 400% gegroeid is in 10 jaar tijd en 2009, ondanks de crisis, een absoluut topjaar is voor Van Houtum Papier.

In het ING House te Amsterdam versloeg Rob tijdens een spannende finale, Sandra Gelderland-van Mierlo, Directeur/Eigenaar ZVI Dutch Glass Design B.V., Paul Roukema, Algemeen Directeur Hilarius Haarlem Holland B.V., Dirk Swinkels, Exportmanager - New Business Development Difrax B.V..

Rob Didden is 21 jaar werkzaam in export waarvan 17 jaar als exportmanager. Zijn strategie is gefocused op de MVO gedachte met als kernpunten people, planet en profit! Hij tijdens zijn presentatie op door de strategische keuzes die hij met Van Houtum Papier gemaakt heeft, de manier waarop de keuzes werden doorgevoerd. Tevens was er veel waardering voor de manier waarop er samengewerkt wordt met groothandels, een relatie waarbij partnership en vertrouwen het belangrijkste ingrediënt zijn.

Van Houtum Papier

Van Houtum Papier werd in 1935 opgericht door de broers Henk en Jan van Houtum. Er wordt jaarlijks een omzet van circa 60 miljoen euro gerealiseerd waarvan 40 miljoen uit export komt.

Het assortiment bestaat onder andere uit washroom disposables, Kunststof en rvs dispensers en Innovatieve washroom oplossingen. Onder de merknaam Satino of als private label vinden de producten van Van Houtum Papier dagelijks hun weg naar tal van landen, niet alleen in Europa, maar ook in het Midden-Oosten en Azië.

Dagjury

Gerhard Muggen, Algemeen Directeur BTG Bioliquids B.V. (voorzitter), Lourens Beijer, Business Development Director Royal Boon Edam Group Holding B.V., Jan Cramer, Directeur Grolsch International B.V. en Mirjam van Dijk, Algemeen Directeur Duyvis Wiener B.V. vormden gezamelijk de dagjury en hadden de moeilijke taak om uit de 4 finalisten de beste exportmanager aan te wijzen.

Prijzen

De Award is de sculptuur: "Wervelende vooruitgang is vaak het gevolg van dynamisch optreden", een uitspraak die de essentie van het vak 'export' goed weergeeft. Daarnaast ontving de winnaar uit handen van hoofdsponsor ING een cheque van 2500 Euro, bood Cathay Pacific Airlines 2 business class tickets naar Hong Kong aan en krijgt de winnaar één jaar lang gratis toegang tot de wereldwijde database van Kompass.

De Exportmanager Award

De Exportmanager Award wordt jaarlijks door Fenedex en ExportSelect uitgereikt aan de beste Exportmanager van Nederland. Met deze verkiezing willen Fenedex en ExportSelect benadrukken dat door middel van een structurele aanpak van export nog meer successen op buitenlandse markten behaald kunnen worden. Daarbij willen deze organisaties de professie van exportmanager als inspiratiebron voor andere exportmanagers en exportmanagers in spé naar voren te laten komen.

Selectie procedure

Uit een lijst van ruim 30 genomineerden zijn door een onafhankelijke vakjury, bestaande uit 10 personen die binnen de eigen onderneming het exportbeleid bepalen en door jarenlange ervaring in export inmiddels hun sporen hebben verdiend, 4 finalisten gekozen op basis van een door hen ingevuld profiel en uitgewerkte case.

Deze 4 personen hebben op 6 oktober 2009 ten overstaan van de dagjury en circa 150 exportcollega's hun exportbeleid in 12 minuten gepresenteerd en daarna verdedigd. De beoordeling geschiedde op basis van de gehele case en presentatie. De jury en de kritische deelnemers letten met name op persoonlijke ambitie, vakkennis, talenkennis, structureel beleid en resultaten.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.exportmanagervanhetjaar.nl