Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
7 oktober 2009
Boost zet mobiele kapsalon in om NIVEA Volume Sensation een boost te geven
Boost reist de komende weken met een team van professionele stylistes door Nederland om de nieuwe Volume Sensation-haarproductenlijn van NIVEA onder de aandacht te brengen. Vrouwen kunnen in het mobiele NIVEA Hair Care Centre aanschuiven om hun haar heerlijk te laten verzorgen met de zeven nieuwe haarproducten van NIVEA. Zo laten Boost en NIVEA hen kennismaken met sensationeel volume.
Om een mobiele kapsalon te creëren, heeft Boost een standaard Boost-box geheel in NIVEA-stijl omgebouwd.
De nieuwe Volume Sensation-haarproductenlijn is een van NIVEA's grootste introducties van dit jaar. NIVEA kiest bewust voor field marketing als belangrijk onderdeel van de introductiecampagne. Professionele stylistes leggen de bezoeksters van de mobiele salon in de watten en laten hen sensationeel volume zelf ervaren. Het gebruik van de 7 verschillende producten wordt stapsgewijs uitgelegd. Daardoor stimuleert NIVEA direct de verkoop van hun nieuwe productlijn.
'Om de consument kennis te laten maken met een nieuwe lijn zoals NIVEA Volume Sensation is het voor ons van groot belang dat de consument de producten ook daadwerkelijk kan ervaren. Samen met het massaal uitdelen van samples is dit voor ons dé optimale combinatie om trial te genereren', aldus Beiersdorf.
De mobiele kapsalon wordt in totaal twaalf keer ingezet gedurende zes weken. Behalve het verzorgen van het haar, deelt Boost ook 400.000 samples uit van de NIVEA Volume Sensation shampoo en mousse. In week 41 staat het Hair Care Centre in Delft, in week 42 in Eindhoven.
Noot voor de redactie,