Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
6 oktober 2009
Boost en It's introduceren interactieve informatiebron op de winkelvloer
It's start met Boost een pilotproject met een nieuwe, interactieve bron van informatie op de winkelvloer. In een aantal geselecteerde It's-filialen kunnen consumenten zich de komende weken oriënteren op hun aankoop zoals ze dat thuis achter hun PC ook doen: door informatie te zoeken en verschillende modellen te vergelijken. Boost zet daarvoor de Interactive Shopping Assistant (ISA) in, een meubel met een groot touchscreen dat op basis van eenvoudig te beantwoorden klantvragen suggesties doet.
De laatste jaren is consumentengedrag in de elektronicabranche sterk veranderd. Consumenten maken veelvuldig gebruik van internet als informatiebron en hebben daardoor een andere manier gevonden om door het aanbod van apparaten te navigeren. It's heeft zich verdiept in de nieuwe manier waarop klanten zich oriënteren en heeft daarvoor diverse nieuwe tools ontwikkeld. Eerder dit jaar bracht It's ook al consumentenbeoordelingen van de apparaten in de winkel. De Interactive Shopping Assistant is eveneens een innovatieve manier om klanten te adviseren bij hun aankoop, die gebruik maakt van eenvoudige en objectieve zoekfilters.
De basis voor de ontwikkeling van ISA is gelegd vanuit een duidelijke visie. Heidi Anthonis, Marketing Manager It's: "Het is belangrijk voor ons om te begrijpen hoe de consument zich oriënteert en laat adviseren over de producten die wij verkopen. Vanuit die wetenschap zijn wij in staat om onze dienstverlening in de breedste zin van het woord op die klantwens af te stemmen. Want het gaat uiteindelijk niet om de apparaten die we verkopen, maar om de klanten die de spullen daarna moeten gebruiken. Daarom staan we ook voor onze claim: "It's all about you".
Tijdens de pilot zullen Boost en It's op basis van consumentengedrag onderzoeken wat de optimale manier is om de ISA te gebruiken als informatiebron op de winkelvoer. Daarnaast zullen de partijen adverteerders benaderen voor promotie-acties en reclamecampagnes op de winkelvloer door middel van banners.
De pilot loopt tot medio november in de filialen in Dordrecht, Eindhoven, Rijswijk, Sliedrecht en Waalwijk.
Noot voor de redactie,