Datum
6 oktober 2009
Ernst & Young:
Den Haag heeft beste digitale loket van Nederland
De gemeente Den Haag heeft het beste digitale loket van Nederland. Dit
blijkt uit het rapport Benchmark Digitale dienstverlening 2009 van Ernst
& Young. Wethouder Frits Huffnagel: 'Ik ben reuze trots dat we op
nummer 1 staan. We hebben hier hard aan gewerkt en de bewoners en
bedrijven van Den Haag plukken nu de vruchten. De gemeente levert hen de
meest excellente digitale dienstverlening in Nederland'.
Ernst & Young doet ieder jaar een vergelijkend onderzoek naar de
digitale dienstverlening van alle 441 Nederlandse gemeenten. Het bureau
heeft van maart tot en met juni 2009 gekeken naar de mate waarin burgers
en ondernemers producten en diensten kunnen afnemen via het digitale
loket. Het Haagse digitale loket kwam daarbij als beste uit de bus.
Op bijgaande foto rijkt Guill van den Boom van Ernst & Young de award
uit aan wethouder Frits Huffnagel. Van links naar rechts: Marianne
Westerhout (Ernst & Young), Sander Noordman (Team Excellente
dienstverlening), Guill van den Boom (Ernst & Young), Maarten Haasteren
(Team Excellente dienstverlening), Frits Huffnagel (wethouder), David
van Keulen (bestuursadviseur), Marianne Westerhout (Ernst & Young).
Gemeente Den Haag