Gemeente Den Haag

Datum

6 oktober 2009

Ernst & Young:
Den Haag heeft beste digitale loket van Nederland

De gemeente Den Haag heeft het beste digitale loket van Nederland. Dit blijkt uit het rapport Benchmark Digitale dienstverlening 2009 van Ernst & Young. Wethouder Frits Huffnagel: 'Ik ben reuze trots dat we op nummer 1 staan. We hebben hier hard aan gewerkt en de bewoners en bedrijven van Den Haag plukken nu de vruchten. De gemeente levert hen de meest excellente digitale dienstverlening in Nederland'.

Ernst & Young doet ieder jaar een vergelijkend onderzoek naar de digitale dienstverlening van alle 441 Nederlandse gemeenten. Het bureau heeft van maart tot en met juni 2009 gekeken naar de mate waarin burgers en ondernemers producten en diensten kunnen afnemen via het digitale loket. Het Haagse digitale loket kwam daarbij als beste uit de bus.

Op bijgaande foto rijkt Guill van den Boom van Ernst & Young de award uit aan wethouder Frits Huffnagel. Van links naar rechts: Marianne Westerhout (Ernst & Young), Sander Noordman (Team Excellente dienstverlening), Guill van den Boom (Ernst & Young), Maarten Haasteren (Team Excellente dienstverlening), Frits Huffnagel (wethouder), David van Keulen (bestuursadviseur), Marianne Westerhout (Ernst & Young).