Auto Challenge maakt HBO-er warm voor autobedrijf
06 oktober 2009
Nieuw initiatief van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven
Tijdens het congres `Ondernemen met lef' heeft BOVAG Onafhankelijke
Autobedrijven de aftrap gegeven voor de Auto Challenge, een wedstrijd
onder de studenten van HBO's die zich richten op automotive.
Derdejaars studenten worden opgeroepen hun praktijkstage bij leden van
BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven te lopen. De opdracht die zij
daarbij krijgen luidt: `Groen en Efficiënt'. De HBO'er die tijdens
zijn stage een idee of probleem van een onafhankelijk autobedrijf het
efficiëntst en groenst vormgeeft of oplost, wint een schooljaar lang
rijden in een auto met
A-label. De stage-invulling wordt beoordeeld op criteria als
innovatie, duurzaamheid en stimuleren van de werkgelegenheid.
BOVAG heeft de onafhankelijke autobedrijven opgeroepen om met ideeën
te komen en stageplaatsen ter beschikking te stellen. Daarmee is de
Auto Challenge officieel van start gegaan. Bertho Eckhardt, voorzitter
BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven: `In de hoofden van ondernemers
zitten volop ideeën. Vaak ontbreekt het die ondernemers echter aan
tijd of kennis voor verdere uitwerking. Ook kan een ondernemer tegen
een probleem aan lopen waarbij hij de frisse blik van een slimme
student kan gebruiken. De Challenge biedt in beide gevallen soelaas.
Op de site www.autochallenge.nl worden studenten en autobedrijven bij
elkaar gebracht. De HBO's zullen, zoals te doen gebruikelijk, de
stages begeleiden. BOVAG opent alleen de deuren van de autobedrijven
voor de studenten.'
De stages worden gejureerd door BOVAG, IvDM, stichting OOMT en Dutch
Water Dreams; een niet-automotive gerelateerde onderneming die met
duurzaamheid, inzet en ondernemersgeest een pracht van een concept
heeft neergezet. Een gedurfd idee met olympisch perspectief. Een
topvoorbeeld voor jong talent.
Met de Auto Challenge wil BOVAG hoger opgeleide mensen warm maken voor
de automotive branche, die als geen andere branche continu op zoek is
naar nieuwe technieken en innovatieve ideeën. En dan gaat het niet
alleen om technologie in nieuwe auto's. Ook de werkplaats, de
showroom, het management en zelfs het magazijn moeten innoveren. De
markt is immers sterk in beweging.
Stichting OOMT en het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (IvDM)
ondersteunen dit initiatief van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven.
BOVAG