A A A
C1000 en Jumbo hebben het voornemen hun inkoopkracht te bundelen
Amersfoort, 5 oktober 2009 - Supermarktorganisatie C1000 maakt bekend
dat zij voornemens is met Jumbo Supermarkten een nieuwe
inkoopcombinatie te gaan oprichten. Naast de voorgenomen samenwerking
op het gebied van inkoop zijn de bedrijven overeengekomen dat - na een
succesvolle afronding van het bod van Jumbo op alle activa en passiva
van Super de Boer - C1000 circa tachtig Super de Boer-winkels zal
overnemen.
De nieuwe inkoopcombinatie zal een krachtige speler vormen in de
supermarktbranche, gezien de omvang van het gezamenlijke marktaandeel
van C1000, Jumbo en - indien het bod slaagt - de winkels van Super de
Boer. Directievoorzitter Tom Heidman van C1000: "Wij zijn zeer
verheugd met deze samenwerking, die ons de kansen biedt om optimaal
invulling te geven aan onze commerciële strategie. Zowel onze klanten
als de ondernemers zullen de voordelen hiervan ervaren".
De marktpositie van C1000 wordt in drie fasen verder versterkt.
Heidman: "De eerste fase bestaat uit een nieuw, krachtiger commercieel
beleid, verhoging van de efficiency en een scherpere propositie voor
de klant. Met name ons versassortiment krijgt hierin veel aandacht. De
kern van deze veranderingen is dat we het ondernemerschap nog meer
centraal stellen. Dit maakt C1000 een bedrijf dat snel en
klantgericht weet te handelen en geeft onze ondernemers de ruimte om
in te spelen op lokale marktomstandigheden. Daarom hanteren wij ook
intern de slogan: Ondernemerschap, de kracht van C1000".
Fase twee en drie van de nieuwe strategie van C1000 gaan over de
uitbreiding van het aantal winkels en het verwerven van een sterkere
inkooppositie. "We zien ernaar uit om kennis te maken met de Super de
Boer-ondernemers en hun medewerkers om de samenwerking te bespreken.
Het is in ieder geval voor onze huidige klanten, ondernemers en
medewerkers fantastisch nieuws dat we door de samenwerking met Jumbo
versneld deze belangrijke stappen kunnen nemen", aldus Heidman.
Over C1000
C1000 is de op één na grootste supermarktorganisatie van Nederland.
Het C1000-logo prijkt op 371 winkels in heel Nederland. C1000 is de
alerte supermarkt die voortdurend meegroeit met de wensen en behoeften
van haar klanten. Kernwoorden van de C1000-propositie zijn `Vers',
`Lokaal' en `Betaalbaar'. C1000 is een sterke, succesvolle formule
waarin scherpe prijzen samengaan met een goede kwaliteit en
ondernemerschap.
---
_______