Bas van de Goor Foundation verbetert interactie via nieuwe website
05/10/2009 13:15
Yellow Communications
Meer functionaliteiten, makkelijker CMS en dynamischer uiterlijk
Arnhem, 5 oktober 2009 - De Bas van de Goor Foundation, die de kwaliteit van leven van mensen met diabetes wil verbeteren door middel van sport, heeft sinds afgelopen zaterdag een nieuwe website (www.bvdgf.org) met meer functionaliteiten en een actiever en dynamischer uiterlijk. Het idee voor een nieuwe website kwam voort uit het groeiend aantal vragen vanuit de doelgroep over hulp bij hun uitdagingen op het gebied van sport, de zogeheten challenges, en medische zaken. Door de vernieuwde website is de interactie met de belangrijkste doelgroep van de Bas van de Goor Foundation, mensen met diabetes, sterk verbetert.
De meest opvallende toevoeging op de nieuwe website is 'Mijn Challenge' waarop bezoekers hun profiel aan kunnen maken en in contact kunnen komen met elkaar om steun, hulp of tips te vragen bij eigen challenges. De Bas van de Goor Foundation is initiatiefnemer van grote Challenges, zoals de Kilimanjaro Challenge 2008 en de Atlas Diabetes Challenge 2010. Hierdoor klopten steeds meer mensen met diabetes aan bij de foundation voor steun bij hun eigen sportchallenges, zoals bijvoorbeeld de voorbereiding op het lopen van 10 km met diabetes. Omdat de foundation niet aan alle vragen kan voldoen, maar toch een bepaalde vorm van ondersteuning wil bieden, besloten ze op de website deze nieuwe mogelijkheid aan te bieden.
Natuurlijk is over de meest recent geïntroduceerde Challenge, de Atlas Diabetes Challenge 2010 ook alle informatie op de website terug te vinden. De deelnemers aan deze Challenge zijn mensen met diabetes type 2 die willen laten zien dat deze chronisch aandoening het leveren van topprestaties niet in de weg staat. Het doel is om met elkaar de top van de 4167 meter hoge Jbel Toubkal in het Marokkaanse Atlasgebergte te bereiken. Inschrijven kan tot 9 oktober 2009 via de vernieuwde website en hier is de komende maanden ook alle relevante informatie terug te vinden.
Naast 'Mijn Challenge' beschikt de nieuwe website over een 'medisch panel' bestaande uit artsen, diabetesverpleegkundigen en diëtisten die aan diabetes en sport gerelateerde vragen van bezoekers kan beantwoorden. Oprichter Bas van de Goor kreeg steeds meer vragen, waarop hij vanwege de medische aard geen antwoord kan geven. Tijdens de sportactiviteiten die de foundation organiseert, kunnen mensen terecht bij het medisch panel, waarvan verschillende leden nu ook via de website beschikbaar zijn. "Onze doelgroep groeit, nu we naast mensen met diabetes type 1 ook mensen met diabetes type 2 willen laten zien en ervaren hoe sport hun leven met diabetes verbetert", aldus Van de Goor. "En onze nieuwe website is nu ook echt een verlengstuk van onze sportdagen, waar mensen elkaar ontmoeten, van onze ambassadeurs kunnen leren en hun vragen voor kunnen leggen aan medisch experts",
Voor- en achterkant
Door de nieuwe indeling en het uiterlijk is de website nu actiever en dynamischer, wat volgens de oprichter beter bij de Bas van de Goor Foundation past. De nieuwe website, die gemaakt is door het bedrijf Stipp uit Deventer, is voor bezoekers overzichtelijker en makkelijk in gebruik, doordat voor een duidelijke en simpele navigatie is gekozen. Aan de achterkant bevindt zich een content management systeem (CMS) dat voor medewerkers van de foundation eenvoudig is. Bovendien kan er overal en altijd vanaf elke computer ingelogd worden in het CMS. Dit maakt het makkelijker om de website altijd up to date te hebben en te voorzien van het laatste nieuws.
Over de Bas van de Goor Foundation
De Bas van de Goor Foundation is opgericht door oud-topvolleyballer Bas van de Goor, die tijdens zijn actieve sportcarrière zelf diabetes 1 kreeg en de voordelen van sport op zijn diabetes ondervond. De foundation heeft dan ook als missie om de kwaliteit van leven van mensen met diabetes te verbeteren door middel van sport. De Bas van de Goor Foundation organiseert sinds 2006 sportactiviteiten in de vorm van bijvoorbeeld clinics, sportdagen, sportkampen en challenges voor mensen met diabetes. Door verschillende middelen in te zetten zoals de website, presentaties en optredens in de media wil de foundation mensen met diabetes bewust maken van het belang en het positieve effect van sport in hun dagelijks leven. De Bas van de Goor Foundation heeft inmiddels twaalf ambassadeurs die allemaal hun persoonlijke verhaal inzetten om samen de missie van de foundation te verwezenlijken. Opvallende sportactiviteiten van de Bas van de Goor Foundation zijn onder andere de Kilimanjaro Challenge 2008, de zwemclinic tijdens de Dutch Open Swim Cup in november 2009 en voor 2010 de Atlas Diabetes Challenge. Voor meer informatie: www.bvdgf.org.
http://www.bvdgf.org