Gemeente Purmerend
Loket Burgerzaken tijdelijk verhuisd
01 oktober 2009
Stadhuis na verbouwing klantvriendelijker
Vanaf maandag 5 oktober is loket Burgerzaken tijdelijk verhuisd.
Tijdens de verbouwing van de centrale hal van het stadhuis gaat het
loket naar de tijdelijke huisvesting aan de achterkant van het
stadhuis.
Burgers die bijvoorbeeld komen voor een nieuw paspoort worden met
behulp van borden de goede kant op gestuurd. De andere loketten zijn
wel gewoon bereikbaar via de hoofdingang van het stadhuis. Bij raads-
en commissievergaderingen is de hoofdingang gesloten. Bezoekers en
raadsleden kunnen via de zijkant van het stadhuis de raadzaal
bereiken. Borden wijzen iedereen in de goede richting. Als alles
volgens planning verloopt is de verbouwde hal aan het eind van het
jaar klaar.
Afspraak maken
Burgers kunnen ook op afspraak langskomen bij de tijdelijke locatie
van loket Burgerzaken. Dit voorkomt onnodig wachten. Voor een afspraak
kunnen mensen bellen met het KlantContactCentrum van de gemeente op
telefoonnummer (0299) 452 452.
Alle loketten op begane grond
In de huidige situatie zijn de loketten verdeeld over verschillende
verdiepingen. Bezoekers moeten daarom vaak zoeken naar het loket waar
ze met hun vraag terecht kunnen. Na de verbouwing is dat verleden
tijd. Dan is er altijd een medewerker aanwezig om bezoekers te
begeleiden. Daarnaast is er een nieuw systeem dat mensen bij
binnenkomst naar het juiste loket verwijst.
De hele inrichting van de begane grond verandert: het wordt
overzichtelijker en krijgt een open uitstraling. Er komt onder andere
een leestafel, een speelhoek voor kinderen en een mogelijkheid om te
internetten. De gemeente wil hiermee meer service bieden aan haar
bezoekers.