Ingezonden persbericht

PressRelease

Amadeus biedt toegang tot de digitale inhoud van Virgin Atlantic

· De volledige digitale content van de luchtvaartmaatschappij zal voor tenminste de komende drie jaar beschikbaar zijn, zonder toeslag of opt-in, voor reisbureaus die gebruik maken van Amadeus.

Hoofddorp, Nederland, 1 oktober 2009: Amadeus, één van de leiders in technologie en distributie oplossingen voor de reis- en toerisme industrie, heeft een wereldwijde overeenkomst met Virgin Atlantic gesloten, om reisbureaus toegang te geven tot een volledige reeks digitale informatie van de luchtvaartmaatschappij.

De volledige reeks aan tarieven, schema's en inventaris die Virgin Atlantic via het Amadeus systeem beschikbaar stelt zal hetzelfde zijn, en onder dezelfde voorwaarden, zoals dat wordt aangeboden via de indirecte of directe kanalen, distributie providers of website.

Amadeus heeft meer dan 130 overeenkomsten die het voor reisagenten mogelijk maken om toegang te krijgen tot de gegevens van luchtvaartmaatschappijen. Dit vertegenwoordigt meer dan 255 miljoen boekingen per jaar, of 70% van alle boekingen van lijnvluchten verkocht door Amadeus reisbureaus wereldwijd.

Ian Wheeler, Vice President, Marketing en Distributie, van Amadeus: "We zijn blij reisbureaus de zekerheid te kunnen bieden dat ook zij in staat zullen zijn om het volledige scala aan data van Virgin Atlantic te kunnen gaan gebruiken via Amadeus".

Jon Harding, General Manager International & Distributie, Virgin Atlantic, zegt: "We hebben ons altijd ingezet en zullen dit blijven doen richting de reisagenten die een essentieel onderdeel van onze multi-channel distributiestrategie vormen. We zijn verheugd om deze overeenkomst met Amadeus aan te kondigen en kijken uit naar het verder uitbouwen van de samenwerking die we op dit moment hebben."

- einde -

Opmerkingen voor de redactie

Amadeus is voor aanbieders, verkopers en afnemers van reizen de favoriete technologiepartner in de branche. Het bedrijf biedt distributie, IT en point-of-sale oplossingen om haar klanten te helpen in te spelen, te groeien en succesvol te zijn in de snel veranderende reisindustrie. Tot de klanten van Amadeus behoren aanbieders van reizen (luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, spoorwegmaatschappijen, veerboot, cruise lines, verzekeringsmaatschappijen en touroperators), verkopers van reizen (reisbureaus) en afnemers van reizen (bedrijven en privé reizigers).

De diensten van Amadeus zijn gegroepeerd in vier categorieën oplossing - Distribution & Content, Sales & e-Commerce, Business Management en Services & Consulting. Amadeus heeft kantoren in Madrid (hoofdkantoor en marketing), Nice (ontwikkeling) en Erding (Operations - centrum voor gegevensverwerking) en regionale kantoren in Miami, Buenos Aires en Bangkok.

Op marktniveau, onderhoudt Amadeus Customer Operations via 71 lokale Amadeus organisaties, contacten met 219 markten. Het bedrijf is meerderheideigendom van WAM Acquisition, waarvan de aandeelhouders BC Partners, Cinven, Air France, Iberia en Lufthansa zijn. Amadeus heeft meer dan 8.600 werknemers wereldwijd, van 105 nationaliteiten.



Ingezonden persbericht