Labrador als huisdier maakt single man aantrekkelijk en betrouwbaar

01/10/2009 13:43

Lexa.nl

PERSBERICHT 1 oktober 2009

Amsterdam, 1 oktober 2009 - Aanstaande zondag is het weer dierendag en in dat kader heeft datingsite Lexa.nl onderzocht welke huisdieren het meest favoriet zijn onder singles. Wat blijkt? Mannelijke singles kiezen massaal voor de hond en bij vrouwen is de kat favoriet. Verder blijkt bij 35 procent van de singles de kat of hond regelmatig op bed te slapen en wordt het hebben van een schildpad of goudvis als huisdier als not done beschouwd.

"Bij Lexa.nl zoeken singles vaak op huisdieren. Bij het zoeken naar een geschikte date kan het hebben van een huisdier of de wens voor een huisdier bijna even belangrijk zijn als een eventuele kinderwens. Een huisdier zegt bovendien veel over het karakter van de eigenaar", aldus Stefan van den Berg, directeur van Lexa.nl.

Betrouwbare hond en onafhankelijke kat

Bijna 70% van de mannelijke singles kiest voor de hond als meest favoriete huisdier en qua ras gaat de voorkeur uit naar een terriër of een herdershond. Mannelijke singles vinden honden doorgaans stoer, betrouwbaar en sociaal. Daarnaast is de kans groter dat je met een hond, tijdens een rondje in het park, een leuke vrouwelijke single tegen het lijf loopt. Vrouwelijke singles daarentegen kiezen liever voor praktisch en een kat als huisdier past hier goed bij. Een kat wordt dan ook gezien als onafhankelijk dier en is het prima te combineren met een druk en sociaal leven. Tenslotte kan een kat doorgaans prima alleen thuisblijven en hoeft het niet uitgelaten te worden.

Sexy imago

Mannelijke singles met hond worden door vrouwen als aantrekkelijke en betrouwbaar gezien. Wat voor soort hond je hebt, speelt hierbij wel een belangrijke rol. Vrouwen zien in dat geval graag een man met een Labrador of Beagle. Bij het zien van deze speelse honden is de kans op aandacht het grootst. Hondenrassen als de Chihuahua en een American Staffordshire terriër (Pitbull) hoeven daarentegen niet op veel enthousiasme te rekenen.

De kat als kind

Een opvallende conclusie uit het onderzoek is dat een meerderheid van de ondervraagde mannen valt op een vrouw met kat! Vrouwen met een kat als huisdier worden gezien als ondeugend, verzorgend en lief. Een minderheid van de mannen ziet in de kat echter ook een concurrent. Vrouwen met een kat zouden de hoop hebben opgegeven en eenmaal een kat in huis, dan wordt het beestje als kind gezien en is er geen plaats meer voor een man.

Op bed slapen

Bij 35 procent van de single honden- en kattenbezitters slaapt er regelmatig een kat of hond op bed. Opmerkelijk hierbij is wel dat mannen aangeven bij een ander eventuele katten- en hondenharen op bed wel onhygiënisch te vinden. Vrouwelijke singles hebben hier een stuk minder moeite mee.

Minst favoriet

De minst favoriete huisdieren volgens de singles uit dit onderzoek zijn schildpadden goudvissen en ratten. Wil je dat geen enkele date op een succes uitloopt, neem dan vooral zo'n beestje in huis!

Dit onderzoek is uitgevoerd onder 500 singles in de leeftijd tussen 25 en de 40 jaar.

Einde persbericht

Over Lexa.nl. In februari 2006 is Lexa.nl overgenomen door MEETIC en is hierdoor de grootste internationale datingsite in Europa. In Nederland schrijft elke minuut iemand zich in en inmiddels staan er ruim 1,5 miljoen singles bij Lexa.nl ingeschreven. Lexa.nl loopt voorop in kwaliteit en ontwikkeling en biedt naast een veilige date omgeving ook een moderne site met de nieuwste functionaliteiten. Uit een onderzoek van Reader's Digest onder 1.039 in Nederland blijkt dat Lexa.nl 'The most trusted brand 2009' is in de categorie 'Datingsites'.

About Meetic: Meetic manages two online dating and matchmaking services, mainly around the meetic, Meetic Affinity, Lexa and Lexamore brands and markets two highly complementary economic models on the dating market, one based on internet use, the other on mobile phones. By acquiring the European activities of world leader Match.com in June 2009, Meetic has strengthened its first place on the continent. The group is currently established in 16 European countries, as well as in Latin America, and is available in 13 languages. From inception, the group has pursued a clear leadership strategy focusing on quality, innovative marketing and perfect technological expertise. Meetic works hard to optimise service quality and to satisfy every possible expectation of its European subscribers. In 2008, Meetic posted sales of 133.6 million and an EBITof 12.5 million.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.lexa.nl