DSB Bank
Persbericht
Wognum, 3 oktober 2009
Verklaring Dirk Scheringa DSB Bank
DSB bank is de afgelopen dagen uitgebreid in het nieuws geweest. Ik
heb veel begrip voor de klachten van een aantal van onze klanten. Maar
daar ben ik niet deze week pas mee begonnen. Al veel eerder zijn wij
gaan kijken naar de bedrijfsvoering.
De hele samenleving heeft het afgelopen jaar gezien dat de bankwereld
fouten heeft gemaakt en eist een nieuwe manier van omgaan met de
verantwoordelijkheid voor die samenleving. Wij hebben goed geluisterd
en willen die verantwoordelijkheid graag nemen. We zijn daar nu al
maanden keihard mee bezig. Wij verkopen bijvoorbeeld al sinds april
geen koopsompolissen meer.
Ook mijn collega's Hans van Goor en Robin Linschoten hebben deze week
voor televisie laten blijken dat we over leningen en koopsompolissen
uit het verleden praten. Over die zaken is een aantal klanten boos op
DSB Bank en daarvan heeft een aantal gelijk. Die klanten bied ik mijn
oprechte excuses aan en ik verzeker u, hun klachten ga ik zo snel
mogelijk oplossen. Sterker nog, daar zijn wij, klant voor klant, al
maanden mee bezig.
Wij zijn op dit moment hard aan het werk om klanten die contact
opnemen met ons zo goed mogelijk te helpen. De technische problemen
met onze website zijn gelukkig grotendeels voorbij. Mochten mensen
daar toch nog problemen mee hebben: telefonisch kunt u ook gewoon geld
storten of opnemen.
Op dit moment is voor mij het allerbelangrijkste dat ik de
vertrouwensrelatie met mijn klanten herstel.