Gemeente Brummen
Nieuwe lange termijn agenda (LTA)
(Oorspronkelijke publicatie datum: 03-10-2009)
Over welke grote onderwerpen wordt dit en volgend jaar door het
gemeentebestuur gesproken en/of besloten? De meest actuele versie van
de Lange Termijn Agenda van de gemeenteraad geeft hier inzicht in. De
gemeenteraad stelt onder andere kaders vast en controleert het
dagelijks bestuur, het college van burgemeester en wethouders. Om dit
op een goede en gestructureerde manier te kunnen doen is het
belangrijk dat college en gemeenteraad van elkaar weten welke grote
onderwerpen wanneer om bespreking of besluitvorming vragen. Vandaar
dat in samenspraak tussen raad, college en ambtelijke organisatie in
2007 een Lange Termijn Agenda is ontwikkeld.
Gemeenteraad
De gemeenteraad van Brummen - het algemeen bestuur van de gemeente -
telt negentien leden. Eenmaal in de vier jaar worden zij gekozen. De
burgemeester, de heer N.E. Joosten, is voorzitter van de gemeenteraad.
Sinds de invoering van het dualisme in 2002 maken de wethouders géén
onderdeel meer uit van de raad. De gemeenteraad wordt in haar werk
ondersteund door raadsgriffier mevrouw M. Veenbergen. Op dit moment is
de zetelverdeling in de gemeenteraad als volgt: PvdA 8, IPV 5, VVD 3
en CDA 3. Meer informatie over de raad vindt u uiteraard op de website
www.brummen.nl.
Heeft u vragen over de gemeenteraad, dan kunt u mailen naar
griffie@brummen.nl. Ook kunt u bellen met de griffier: (0575) 56 85
97. Het postadres is Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen.