Kofi Annan, Melanie Laurent, David Jones - algemeen directeur van Havas Worldwide- en The:Hours, lanceren 'Beds Are Burning', wereldwijde muzikale petitie om gerechtigheid voor het klimaat te eisen
02/10/2009 19:40
PR Newswire
PARIJS, October 2 /PRNewswire/ --
Kofi A. Annan, de voorzitter van het Global Humanitarian Forum, heeft
vandaag samen met Melanie Laurent, (hoofdrolspeelster in 'Inglorious
Basterds' van Quentin Tarantino) en David Jones (algemeen directeur van Havas
Worldwide) een speciaal voor dit doel opgenomen versie van 'Beds Are Burning'
van Midnight Oil gelanceerd als muzikale petitie die tijdens de
VN-topconferentie over klimaatverandering, die in december in Kopenhagen
wordt gehouden, zal worden aangeboden.
'Beds Are Burning' is geproduceerd door The:Hours en zal op alle
vooraanstaande muziekdownloadplatforms gratis te downloaden zijn. Het komt
ook beschikbaar op de website van de campagne: www.timeforclimatejustice.org.
Het lied wordt door meer dan 60 muzikale sterren en bekende personen
gesteund, onder wie Duran Duran, Mark Ronson, Jamie Cullum, Melanie Laurent,
Marion Cotillard, Milla Jovovich, Fergie, Lily Allen, Manu Katche, Bob
Geldof, Youssou N'Dour, Yannick Noah en vele anderen.
Iedere download geldt als een unieke digitale petitie, waardoor men zijn
naam toevoegt om de wereldleiders met klem te vragen een ambitieuze, eerlijke
en wereldwijde overeenkomst te bereiken tijdens de VN-topconferentie over
klimaatverandering in Kopenhagen. Nu al hebben meer dan 1,3 miljoen mensen
zich ingeschreven voor de campagne.
De 'Tck Tck Tck; Time for Climate Justice'-campagne is door Havas
Worldwide bedacht en eerder dit jaar, tijdens het 56e Internationale
Advertentiefestival van Cannes, gelanceerd.
De heer Annan zei:
"De verandering van het klimaat is de grootste humanitaire uitdaging voor
de mens van tegenwoordig. En het is een uitdaging met een grote
onrechtvaardigheid als kern. De best ontwikkelde economieën van de wereld
dragen voor het allergrootste deel bij aan de uitstoot van broeikasgassen,
maar de armere en minder ontwikkelde landen worden er het ergst door
getroffen.
Als men 'Beds Are Burning' gratis downloadt bij de vooraanstaande
muziekdownloadplatforms op internet, voegen mensen van over de hele wereld
hun naam toe aan deze steeds groter wordende wereldwijde petitie - doordat ze
meedoen aan de campagne voor gerechtigheid voor het klimaat en zo
klimaat-bondgenoot worden.
Dit is de eerste keer dat er een muzikale petitie wordt opgezet om bij
onze wereldleiders op resolute actie aan te dringen. Ik denk dat dit weleens
de Band Aid van de internetgeneratie kan worden."
Tijdens de lancering zei Melanie Laurent, hoofdrolspeelster in
'Inglorious Basterds', het nieuwste kassucces van Quentin Tarantino:
"Het is enorm belangrijk dat de volgende Kyoto-overeenkomst goed wordt
opgesteld, omdat het met de vorige zo fout is gegaan.
De op een na grootste bijdrage aan het niveau van de broeikasgassen in de
atmosfeer is niet de verbranding van fossiele grondstoffen door de
transportsector en ook niet de industriële vervuiling, maar de ontbossing.
Ik ondersteun Kofi Annans initiatief en hoop dat dit lied vóór Kopenhagen
door zoveel mogelijk mensen over de hele wereld zal worden beluisterd. Deze
campagne draagt bij aan een betere toekomst voor onze planeet en de volgende
generaties. De tijd is gekomen."
David Jones, algemeen directeur van Havas Worldwide, het netwerk dat de
campagne voor het Global Humanitarian Forum van de heer Annan heeft opgezet,
zei:
"Onze bedrijfstak blinkt uit in het veranderen van het menselijk gedrag.
Ik geloof dat we niet alleen de mogelijkheid, maar ook de plicht om onze
creativiteit te gebruiken om een aantal van de grootste problemen waarmee de
wereld te maken heeft, aan te pakken.
Als we willen dat Kopenhagen een goed resultaat heeft, moet iedereen druk
uitoefenen op de leiders om een eerlijke post-Kyoto-overeenkomst op te
stellen. Dit is precies het doel van de campagne en de advertentie- en
marketinggemeenschap spelen hierin een cruciale rol."
Alexandre Sap, algemeen directeur van The:Hours, die de artiesten bijeen
bracht en de soundtrack produceerde, zei:
"Muziek is de universele taal, die bij machte is culturen, generaties,
religies en rassen te overstijgen. Een lied of een artiest heeft echt de
macht om een boodschap of een beweging, beter dan welke politicus of
wereldleider dan ook, over te brengen.
Hiermee wordt een stem gecreëerd voor een ieder van ons die in de opmars
naar Kopenhagen in december een mening verdient. Ons doel is om genoeg
aandacht te krijgen voor een gebeurtenis die het leven van iedereen op deze
planeet zal beïnvloeden."
VOOR MEER INFORMATIE KUNT U CONTACT OPNEMEN MET:
Pete Bowyer, Apex Communications: +44-7725-063377
(pete.bowyer@apexcommunications.com)
Branimira Radoslavova, Apex Communications: +44-7867-532339
(branimira@apexcommunications.com)
Lorella Gessa, Havas : +33-1-58-47-90-36 (lorella.gessa@havas.com)
Marian Salzman, Euro RSCG PR : +1-646-361-1837
(marian.salzman@eurorscg.com)
Eric Edge, Euro RSCG Worldwide: +1-773-490-9261 (eric.edge@eurorscg.com)
Pete Bowyer, Apex Communications, +44-7725-063377, pete.bowyer@apexcommunications.com, of Branimira Radoslavova, Apex Communications, +44-7867-532339, branimira@apexcommunications.com, Lorella Gessa, Havas: +33-1-58-47-90-36, lorella.gessa@havas.com, Marian Salzman, Euro RSCG PR, +1-646-361-1837, marian.salzman@eurorscg.com, Eric Edge, Euro RSCG Worldwide, +1-773-490-9261, eric.edge@eurorscg.com. NOOT VOOR REDACTEUREN: 1. Om de audio-versie van het lied te beluisteren, de video te bekijken en voor andere media surft u naar www.highrisepr.com/tcktcktck login: climate wachtwoord: change09 Het lied is ook gratis te downloaden op iTunes; u gaat dan naar: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewalbum?i=332754461?=332754130?=143442?=6
-