Kofi Annan, Melanie Laurent, David Jones - algemeen directeur van Havas Worldwide- en The:Hours, lanceren 'Beds Are Burning', wereldwijde muzikale petitie om gerechtigheid voor het klimaat te eisen

02/10/2009 19:40

PR Newswire

PARIJS, October 2 /PRNewswire/ --

Kofi A. Annan, de voorzitter van het Global Humanitarian Forum, heeft

vandaag samen met Melanie Laurent, (hoofdrolspeelster in 'Inglorious

Basterds' van Quentin Tarantino) en David Jones (algemeen directeur van Havas

Worldwide) een speciaal voor dit doel opgenomen versie van 'Beds Are Burning'

van Midnight Oil gelanceerd als muzikale petitie die tijdens de

VN-topconferentie over klimaatverandering, die in december in Kopenhagen

wordt gehouden, zal worden aangeboden.

'Beds Are Burning' is geproduceerd door The:Hours en zal op alle

vooraanstaande muziekdownloadplatforms gratis te downloaden zijn. Het komt

ook beschikbaar op de website van de campagne: www.timeforclimatejustice.org.

Het lied wordt door meer dan 60 muzikale sterren en bekende personen

gesteund, onder wie Duran Duran, Mark Ronson, Jamie Cullum, Melanie Laurent,

Marion Cotillard, Milla Jovovich, Fergie, Lily Allen, Manu Katche, Bob

Geldof, Youssou N'Dour, Yannick Noah en vele anderen.

Iedere download geldt als een unieke digitale petitie, waardoor men zijn

naam toevoegt om de wereldleiders met klem te vragen een ambitieuze, eerlijke

en wereldwijde overeenkomst te bereiken tijdens de VN-topconferentie over

klimaatverandering in Kopenhagen. Nu al hebben meer dan 1,3 miljoen mensen

zich ingeschreven voor de campagne.

De 'Tck Tck Tck; Time for Climate Justice'-campagne is door Havas

Worldwide bedacht en eerder dit jaar, tijdens het 56e Internationale

Advertentiefestival van Cannes, gelanceerd.

De heer Annan zei:

"De verandering van het klimaat is de grootste humanitaire uitdaging voor

de mens van tegenwoordig. En het is een uitdaging met een grote

onrechtvaardigheid als kern. De best ontwikkelde economieën van de wereld

dragen voor het allergrootste deel bij aan de uitstoot van broeikasgassen,

maar de armere en minder ontwikkelde landen worden er het ergst door

getroffen.

Als men 'Beds Are Burning' gratis downloadt bij de vooraanstaande

muziekdownloadplatforms op internet, voegen mensen van over de hele wereld

hun naam toe aan deze steeds groter wordende wereldwijde petitie - doordat ze

meedoen aan de campagne voor gerechtigheid voor het klimaat en zo

klimaat-bondgenoot worden.

Dit is de eerste keer dat er een muzikale petitie wordt opgezet om bij

onze wereldleiders op resolute actie aan te dringen. Ik denk dat dit weleens

de Band Aid van de internetgeneratie kan worden."

Tijdens de lancering zei Melanie Laurent, hoofdrolspeelster in

'Inglorious Basterds', het nieuwste kassucces van Quentin Tarantino:

"Het is enorm belangrijk dat de volgende Kyoto-overeenkomst goed wordt

opgesteld, omdat het met de vorige zo fout is gegaan.

De op een na grootste bijdrage aan het niveau van de broeikasgassen in de

atmosfeer is niet de verbranding van fossiele grondstoffen door de

transportsector en ook niet de industriële vervuiling, maar de ontbossing.

Ik ondersteun Kofi Annans initiatief en hoop dat dit lied vóór Kopenhagen

door zoveel mogelijk mensen over de hele wereld zal worden beluisterd. Deze

campagne draagt bij aan een betere toekomst voor onze planeet en de volgende

generaties. De tijd is gekomen."

David Jones, algemeen directeur van Havas Worldwide, het netwerk dat de

campagne voor het Global Humanitarian Forum van de heer Annan heeft opgezet,

zei:

"Onze bedrijfstak blinkt uit in het veranderen van het menselijk gedrag.

Ik geloof dat we niet alleen de mogelijkheid, maar ook de plicht om onze

creativiteit te gebruiken om een aantal van de grootste problemen waarmee de

wereld te maken heeft, aan te pakken.

Als we willen dat Kopenhagen een goed resultaat heeft, moet iedereen druk

uitoefenen op de leiders om een eerlijke post-Kyoto-overeenkomst op te

stellen. Dit is precies het doel van de campagne en de advertentie- en

marketinggemeenschap spelen hierin een cruciale rol."

Alexandre Sap, algemeen directeur van The:Hours, die de artiesten bijeen

bracht en de soundtrack produceerde, zei:

"Muziek is de universele taal, die bij machte is culturen, generaties,

religies en rassen te overstijgen. Een lied of een artiest heeft echt de

macht om een boodschap of een beweging, beter dan welke politicus of

wereldleider dan ook, over te brengen.

Hiermee wordt een stem gecreëerd voor een ieder van ons die in de opmars

naar Kopenhagen in december een mening verdient. Ons doel is om genoeg

aandacht te krijgen voor een gebeurtenis die het leven van iedereen op deze

planeet zal beïnvloeden."

VOOR MEER INFORMATIE KUNT U CONTACT OPNEMEN MET:

Pete Bowyer, Apex Communications: +44-7725-063377

(pete.bowyer@apexcommunications.com)

Branimira Radoslavova, Apex Communications: +44-7867-532339

(branimira@apexcommunications.com)

Lorella Gessa, Havas : +33-1-58-47-90-36 (lorella.gessa@havas.com)

Marian Salzman, Euro RSCG PR : +1-646-361-1837

(marian.salzman@eurorscg.com)

Eric Edge, Euro RSCG Worldwide: +1-773-490-9261 (eric.edge@eurorscg.com)

Pete Bowyer, Apex Communications, +44-7725-063377, pete.bowyer@apexcommunications.com, of Branimira Radoslavova, Apex Communications, +44-7867-532339, branimira@apexcommunications.com, Lorella Gessa, Havas: +33-1-58-47-90-36, lorella.gessa@havas.com, Marian Salzman, Euro RSCG PR, +1-646-361-1837, marian.salzman@eurorscg.com, Eric Edge, Euro RSCG Worldwide, +1-773-490-9261, eric.edge@eurorscg.com. NOOT VOOR REDACTEUREN: 1. Om de audio-versie van het lied te beluisteren, de video te bekijken en voor andere media surft u naar www.highrisepr.com/tcktcktck login: climate wachtwoord: change09 Het lied is ook gratis te downloaden op iTunes; u gaat dan naar: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewalbum?i=332754461?=332754130?=143442?=6






-