Ingezonden persbericht



- persbericht -

Beste seizoensstart ooit voor Comedy Central

Amsterdam, 2 oktober 2009

In de afgelopen maand september behaalde Comedy Central een marktaandeel van 2.4% in de doelgroep 20-49 jaar. Dit betekent de beste seizoensstart ooit voor Comedy Central en een stijging van 25% ten opzichte van vorig jaar september. De zender kan zich in deze belangrijke commerciële doelgroep voor het eerst ook echt meten met de grote-10, het marktaandeel van Comedy Central is nu gelijk aan dat van RTL8.

Onder de doelgroep 20-34 jaar was het marktaandeel van Comedy Central in september zelfs 3.6%. Ook voor deze doelgroep betekent dat de beste septembermaand ooit en een stijging van 45% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. In deze jongvolwassenen doelgroep houdt Comedy Central haar 8e positie vast, de zender blijft RTL8 en Nederland 2 voor en is in haar tijdvak ondertussen twee keer zo groot als Discovery Channel.

Hoogtepunt in de programmering van september was Takeshi's Castle, de Japanse gameshow die elke week vakkundig wordt voorzien van Nederlands commentaar. De show behaalt inmiddels meer dan 100.000 kijkers, en dat op zaterdag om 20.00 uur. Comedy Central ziet ook de komende maand oktober met vertrouwen tegemoet, zo is er op vrijdag een nieuw seizoen van successerie South Park te zien, zijn er voor de zaterdag nieuwe Stand-Uppers gecontracteerd en begint op zondag het derde seizoen van Entourage.

Bron kijkcijfers: Stichting Kijkonderzoek. Alle cijfers zijn inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzending en over het tijdvak 20.00-05.00u.


- EINDE BERICHT -



Ingezonden persbericht