Dakdekkers steeds vaker op de marketingtoer
De beste reclame voor de lange termijn is natuurlijk altijd nog een goed product leveren voor een redelijke prijs
VARSSEVELD, 20091002 -- Producten en diensten die ook door collega aanbieders op de markt worden aangeboden net het "winnende" tintje geven, daar gaat het vaak om in de marketing. De beste producten hoeven lang niet altijd de bekendste producten te zijn en visa versa. Misschien overbodig om te zeggen maar dit fenomeen is inmiddels alom bekend en wordt erger nog, ook nog eens algemeen geaccepteerd . (naar het schijnt). Dakdekkers.nl geeft deskundig advies voor de branche.
In de hevige concurrentieslag van tegenwoordig kan marketing een reusachtig effect hebben op het wel of niet slagen van een product of dienst. Een marketing strategie is vaak sterk gericht op het bereiken van zoveel mogelijk potentiële klanten waarbij de positieve aspecten van een product er zogezegd "ingehamerd" worden.
Dakenbranche adverteert op televisie
Mede door de snelle ontwikkeling van de markt en de steeds grotere verscheidenheid aan producten zien we nu ook in dakenbranche een snelle toename van diverse marketing activiteiten. Neem bijvoorbeeld de televisie reclame van "dakexpres" voor zover wij kunnen nagaan is dit één unicum dat een dergelijke organisatie uit de dakenbranche het medium televisie gebruikt. Ook kleinere organisaties uit de dakenbranche proberen zich steeds vaker te onderscheiden middels boeiende en modieuze campagnes via diverse media.
Internet favoriet voor kleine ondernemers
Ondanks het gebruik van andere media zoals televisie, kranten en tijdschriften is het Internetmedium momenteel bij de meeste kleinere bedrijven wel veruit het populairst. Mede door de relatief lage instroomkosten van dit medium zijn deze ondernemers eerder geneigd dit medium te gebruiken. Het internet medium stelt een organisatie in staat om uitvoerig in te gaan op de positieve aspecten van een product of dienst. Met de juiste "touch" kan een internetpagina al snel besluitvormend werken waarmee het sluiten van een deal binnen handbereik ligt .
Kosten internet reclame ( voor dakdekkers)
Door de enorme toename van het internetgebruik in Nederland en de overvloed van informatie wordt het echter steeds lastiger, via dit internet, efficiënt de juiste doelgroep te bereiken. Efficiënte internetcampagnes kosten tegenwoordig al gauw het equivalent in harde euro's ten opzichte van de traditionele media. Bijvoorbeeld het plaatsen van een gesponsorde link op Google met het zoekwoordje "dak" , hiervoor betaald u al gauw 50 eurocent per click. Een Top advertentie op marktplaats kost al gauw meer dan een gemiddelde advertentie in de plaatselijke krant.
De juiste keuzes (voor dakdekkers)
Bij het opstellen van een reclame campagne is het dus van groot belang om zich te verdiepen in de kosten en het bereik van de doelgroep. Alhoewel steeds meer en meer mensen internet georiënteerd raken en daardoor dus veel minder kranten en tijdschriften zullen gaan lezen valt het, voor kleinere ondernemingen, te overwegen om de kosten en bereik van een regionale radio en of televisie campagne te vergelijken met de kosten en bereik van een internet campagne.
De beste reclame voor de lange termijn is natuurlijk altijd nog een goed product leveren voor een redelijke prijs.
Ingezonden persbericht