Persbericht
Intel RPAT ondersteuning beschikbaar binnen vernieuwde LogMeIn Pro2 en LogMeIn Rescue Remote Access en Supportoplossingen
De mogelijkheid tot 'Below-the-OS' toegang op afstand en support kan kosten van Managed Service Providers verlagen
Amsterdam, 2 oktober 2009 - LogMeIn (NASDAQ: LOGM) biedt nu als standaard functie Intel Remote PC Assist Technologie (RPAT) ondersteuning binnen de LogMeIn Pro2 remote acces oplossing. De functie is beschikbaar zonder dat daar extra kosten aan zijn verbonden. Daarnaast is er ook een RPAT-uitbreiding voor LogMeIn Rescue.
Service en support is van cruciaal belang voor de serviceverhogende diensten die Managed Service Providers (MSP's) leveren aan hun klanten. Maar telefoontjes die een servicemedewerker noodzaken om het probleem ter plaatste te bekijken en retournering van apparatuur, kunnen de kosten juist verhogen. Door de nieuwe Intel RPAT te gebruiken in combinatie met LogMeIn remote support en remote management oplossingen, kunnen MSP's hun supportkosten verlagen terwijl ze hun klanten verbeterde services kunnen bieden. "Wij zijn ervan overtuigd dat de mogelijkheden via Intel RPAT zo aansprekend zijn voor IT-dienstverleners dat we besloten hebben om dit standaard in ons vlaggenschip product LogMeIn Pro2 op te nemen", zegt Kevin Farrell, vice president of digital living, LogMeIn, Inc. "RPAT helpt service providers om betere services te bieden en vermindert de tijd die technici nodig hebben om on-site problemen op te lossen. Dit vertaalt zich naar lagere kosten voor MSP's."
Onderzoek, uitgevoerd door Intel, bevestigt dat ongeveer 46 procent van de supportkosten zijn toe te schrijven aan 'onoplosbare' kwesties in het OS. LogMeIn in combinatie met Intel RPAT, biedt MSP's de mogelijkheid om veel van deze problemen aan te pakken zonder naar de locatie te gaan of retournering van apparatuur. LogMeIn is de eerste -en op dit moment ook de enige - leverancier die de Intel RPAT functionaliteit ondersteunt en biedt 'below the O/S' toegang voor geavanceerde ondersteuning op afstand en beheersbaarheid. Intel RPAT en LogMeIn geven servicemedewerkers tevens de mogelijkheid hun serviceaanbod uit te breiden en zich te differentiëren door de toevoeging van proactief beheer van de IT-omgeving van hun klanten. Door Intel RPAT en LogMeIn is het mogelijk om een remote computer aan te zetten, waardoor gebruikers hun computer niet meer hoeven aan te laten of in de slaapmodus te zettenvoor het uitvoeren van belangrijke updates en back-ups. Dit resulteert voor klanten in beter beheer van PC's en stroom en biedt MSP's de mogelijkheid efficiënter te werken. Bovendien hebben technici tot op BIOS-niveau toegang tot een computer op afstand in geval van foutmeldingen op OS-niveau of harddrive die vaak leiden tot 'het bekende blauwe scherm'.
Voor Managed Service Provider PTY betekent Intel RPAT en LogMeIn uitbreiding van de proactieve ondersteuning voor PC's. PTY heeft, door inzet van deze technologie het aantal bezoeken van technici aan klanten weten te verminderen. Ook het aantal telefoontje van klanten naar PTY is verminderd.
"De ondersteuning van RPAT binnen LogMeIn's remote access en support-oplossingen betekent dat we in staat zijn om meer kritieke problemen van klanten al tijdens het eerste contactmoment op te lossen", aldus Jen Smith, VP Sales & Marketing for PTY Inc. "Niet alleen stijgt de tevredenheid onder onze klanten, tevens kunnen we onze supportkosten verlagen terwijl we ons serviceaanbod steeds meer differentiëren.
"Intel Remote PC Assist Technology geeft MSP's betere beheermogelijkheden en de mogelijkheid om het serviceniveau aan klanten uit te breiden", zegt David Tuhy, Intel general manager in the Business Client Group. "LogMeIn maakt het voor service providers eenvoudiger om ondersteuning op afstand en proactief onderhoud te kunnen bieden. Voor kleine(re) organisaties geldt dat ze de ondersteuning kunnen krijgen die zij nodig hebben om hun zaak draaiende te houden."
Voor meer informatie of een proefversie van een LogMeIn-oplossing met Intel RPAT:
Over LogMeIn Pro2
LogMeIn Pro² voorziet u op iedere moment, en waar u ook bent, toegang tot computerbestanden en toepassingen. Met het gemak van een webbrowser, kunt u veilig met een externe computer werken, alsof u achter deze computer zit.
Over LogMeIn Rescue
LogMeIn Rescue biedt service-organisaties rond-de-klok technische ondersteuning voor externe pc's, Macs en Smartphones. Met LogMeIn Rescue kan uw ondersteuningsteam snel toegang krijgen tot externe apparatuur en deze bekijken en repareren, zonder vooraf ingestelde software. LogMeIn Rescue draait op Windows-gebaseerde PCs en Macs, en op mobiele apparatuur onder Windows Mobile®, Symbian(TM) en BlackBerry®.
Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn (NASDAQ: LOGM) zorgt voor een gemakkelijke verbinding en toegang met en tot remote computerapparaten - desktops, laptops, point-of-sale systemen, medische apparatuur, smartphones en andere apparatuur. Dit is mogelijk vanaf iedere met internet verbonden computer en via iPhoneTM. Meer dan 25 miljoen geregistreerde gebruikers zijn verbonden met meer dan 70 miljoen apparaten. Zij gebruiken LogMeIn voor businessproductiviteit, persoonlijke mobiliteit en IT-ondersteuning. LogMeIn is gevestigd in Woburn, Massachusetts, USA en heeft daarnaast vestigingen in Australië, Hongarije en in Nederland.
LogMeIn Pro2 and Rescue are trademarks or registered trademarks of LogMeIn, Inc. in the US and other countries. iPhone is a trademark of Apple, Inc. in the US and other countries around the world.
'LogMeIn Pro² is sold on a per computer basis.
Ingezonden persbericht