Ingezonden persbericht

Rotterdam, 1 oktober 2009

NRC Media speelt in op advertentiebehoefte

Adverteerders en mediabureaus willen een zo accuraat mogelijk beeld bij de diverse doelgroepen van de media. Met de website www.allegeneraties.nl speelt NRC Media in op die belangrijke wens.

Om de lezers van NRC Handelsblad, nrc.next, NRC Focus en alle andere bijzondere extensies van NRC Media een gezicht te geven, beschreef NRC Media een familie die tot die groep behoort: de familie Cammaerts - Van der Vlugt. Van de ijkpersonen binnen deze familie, is op www.allegeneraties.nl een online fotoboek ontwikkeld, met daarbij per persoon een korte genealogie en media-advies voor de doelgroep waartoe deze persoon behoort. "Weten wie je bereikt leidt tot een beter resultaat en meer rendement per geïnvesteerde reclame-euro", zegt uitgever Gert Jan Oelderik.

Op het moment dat NRC Media het project lanceert, gaat de antispamwetgeving in. Vanaf 1 oktober mogen bedrijven niet langer zonder toestemming van de ontvanger ongevraagde elektronische berichten met commercieel, charitatief of ideëel doel naar zakelijke e-mailadressen sturen. Oelderik: "Wij vinden het belangrijk om onze zakelijke klanten te blijven informeren over de ontwikkelingen binnen onze dagbladen, magazines en online activiteiten. Onze producten leveren bijzonder kwalitatief bereik op. Wij vragen geïnteresseerden daarom zich te registreren via www.allegeneraties.nl, zodat we kunnen blijven communiceren met onze klanten uit de professionele mediawereld."

Om in te spelen op de behoefte van adverteerder en mediabureaus, ontwikkelde NRC Media eerder al een handige online advertentietool. Op www.nrcmedia.nl/advertentietool kunnen op eenvoudige wijze de plaatsingskosten van een advertentie in één van de kranten, magazines of websites van NRC Media worden berekend. NRC Handelsblad en nrc.next hebben samen een bereik van ongeveer 1 miljoen lezers. De websites van NRC genereren samen zo'n 3 miljoen unieke bezoekers per maand.

Noot voor de redactie (