Ingezonden persbericht


DSB BANK INTERNETBANKIEREN ONBEREIKBAAR VOOR KLANTEN.

Alphen aan den Rijn - 1 oktober 2009 - Uptrends.com, de toonaangevende provider van bereikbaarheidsmetingen voor websites, servers en transacties via wereldwijde controlestations, maakt vandaag bekend dat het internetbankieren bij de DSB bank sinds vanmorgen onbereikbaar is voor klanten. De storing bij DSB begon om 9.06 uur vanmorgen. De website om te kunnen internetbankieren is op dit moment nog steeds onbereikbaar. Volgens een woordvoerder van DSB kunnen klanten geen geld overboeken, omdat de servers overbelast zijn geraakt. Dit kan komen na een oproep op televisie van Stichting Hypotheekleed. Deze oproep claimde dat een faillissement van DSB Bank ervoor kan zorgen dat klanten van de bank gecompenseerd worden voor vermeende geleden schade. Een andere reden die wordt gegeven is dat men op dit moment een Dos attack heeft.

Over Uptrends.com website-, server- en transactiemonitoring Uptrends.com is wereldwijd toonaangevend op het gebied van bereikbaarheidsmetingen van websites en servers. Uptrends.com heeft als doel de bereikbaarheid en uptime van websites te verbeteren en kostbare downtijd te verminderen. Via wereldwijde controlestations kunnen websites en servers iedere 5 minuten gecontroleerd worden. Indien een website of server niet bereikbaar is, worden automatisch alerts via SMS, RSS, e-mail of instant messenging verstuurd naar klanten. De wereldwijde controlestations monitoren duizenden websites uit tientallen landen.

Methodologie monitoren uptime
Methodologie: Via wereldwijde controlestations in o.a. de Verenigde Staten, Canada, Australië, Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland is van de website en inlogpagina van DSB internetbankieren de bereikbaarheid gecontroleerd. Dit gebeurt door elke 5 minuten een meting te doen. Indien een website niet bereikbaar was, is dit steeds door een ander controlestation nogmaals gecontroleerd en zo mogelijk bevestigd. Periodes waarin een website bereikbaar is, worden door Uptrends geregistreerd als uptime. De periodes waarin de bevestigde fouten voorkwamen, worden als downtime geregistreerd. In dit onderzoek is geen rekening gehouden met eventueel aangekondigd onderhoud van de website. Het betreft verder alleen de bereikbaarheid van de voorpagina en inlogpagina van internetbankieren. Opmerking voor journalisten: voor meer informatie kunt u gaan naar onze contactpagina. Voor vragen kunt u ook bellen: 0172 24 33 09 en vragen naar Niels Brinkman, mede-oprichter van Uptrends.com.