Sanoma Uitgevers
Ilse media per 1 januari verder als Sanoma Digital
---
01.10.09
Ilse media, de grootste digitale uitgever van Nederland en 100%
dochter van Sanoma Uitgevers, krijgt per 1 januari 2010 een nieuwe
naam: Sanoma Digital.
Onder Sanoma Digital worden alle digitale activiteiten van ilse media
en Sanoma Uitgevers gebundeld, wat de identiteit van Sanoma als
multimediaal mediaconcern en de kracht van haar digitale netwerk
onderstreept. De nieuwe naam sluit bovendien aan bij de groeiende
behoefte van adverteerders aan mediapartijen die middelenvrije
marketing- en communicatie-oplossingen kunnen bieden.
Basis voor verdere groei
Ilse media maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Uitgevers. Met merken
als NU.nl, Startpagina.nl, Kieskeurig.nl, SchoolBANK.nl,
Autotrader.nl, Autoweek.nl, Vrouwonline.nl en Viva.nl is een rijk
portfolio aan websites opgebouwd, dat elke maand ca. 80% van Nederland
bereikt. Dat zijn ruim 8,4 miljoen mensen per maand. Daarnaast heeft
ilse media de afgelopen jaren veel expertise opgedaan op het gebied
van targeting tactieken, performance based advertising en effectieve
marketingpartnerships met adverteerders. Het grote online bereik in
combinatie met deze kennis en ervaring vormen nu de basis voor de
verdere groei van Sanoma Digital.
Content, context en technologie
Joris van Heukelom, algemeen directeur ilse media: "Het is sterk dat
we alle digitale activiteiten van Sanoma nu onder ilse media plaatsen
en dat ilse als kern functioneert voor de verdere groei van Sanoma
Digital. Door deze bundeling van krachten zijn wij nog beter in staat
om consumenten relevante content te bieden en adverteerders op een
slimme manier met hen te verbinden. Het is onze ambitie om als Sanoma
Digital, naast grootste digitale uitgever, ook het meest innovatieve
mediabedrijf van Nederland te worden."
Ilse media blijft na 1 januari onder de nieuwe naam Sanoma Digital
opereren vanuit de huidige locatie in Amsterdam.