Sanoma Uitgevers


Ilse media per 1 januari verder als Sanoma Digital
---


01.10.09

Ilse media, de grootste digitale uitgever van Nederland en 100% dochter van Sanoma Uitgevers, krijgt per 1 januari 2010 een nieuwe naam: Sanoma Digital.

Onder Sanoma Digital worden alle digitale activiteiten van ilse media en Sanoma Uitgevers gebundeld, wat de identiteit van Sanoma als multimediaal mediaconcern en de kracht van haar digitale netwerk onderstreept. De nieuwe naam sluit bovendien aan bij de groeiende behoefte van adverteerders aan mediapartijen die middelenvrije marketing- en communicatie-oplossingen kunnen bieden. Basis voor verdere groei
Ilse media maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Uitgevers. Met merken als NU.nl, Startpagina.nl, Kieskeurig.nl, SchoolBANK.nl, Autotrader.nl, Autoweek.nl, Vrouwonline.nl en Viva.nl is een rijk portfolio aan websites opgebouwd, dat elke maand ca. 80% van Nederland bereikt. Dat zijn ruim 8,4 miljoen mensen per maand. Daarnaast heeft ilse media de afgelopen jaren veel expertise opgedaan op het gebied van targeting tactieken, performance based advertising en effectieve marketingpartnerships met adverteerders. Het grote online bereik in combinatie met deze kennis en ervaring vormen nu de basis voor de verdere groei van Sanoma Digital.
Content, context en technologie
Joris van Heukelom, algemeen directeur ilse media: "Het is sterk dat we alle digitale activiteiten van Sanoma nu onder ilse media plaatsen en dat ilse als kern functioneert voor de verdere groei van Sanoma Digital. Door deze bundeling van krachten zijn wij nog beter in staat om consumenten relevante content te bieden en adverteerders op een slimme manier met hen te verbinden. Het is onze ambitie om als Sanoma Digital, naast grootste digitale uitgever, ook het meest innovatieve mediabedrijf van Nederland te worden."
Ilse media blijft na 1 januari onder de nieuwe naam Sanoma Digital opereren vanuit de huidige locatie in Amsterdam.