Nieuwe internationale campagne voor Grolsch
01/10/2009 14:27
Koninklijke Grolsch NV
Nieuwe internationale campagne voor Grolsch
SABMiller onthult 'The Mark' als wereldwijd Grolsch-symbool
SABMiller plc, een van de meest toonaangevende brouwers ter wereld, onthult vandaag de nieuwe internationale positionering en campagne voor Grolsch. De historie van het merk en de eigenzinnigheid waar Grolsch bekend om staat, komen samen in de nieuwe positionering. In de nieuwe campagne draait het om 'The Mark', een intrigerend symbool dat is afgeleid van het Grolsch-logo en dat zal worden ingezet tijdens evenementen, in buitenreclame, televisie- en bioscoopreclame.
Sinds de overname van Grolsch door SABMiller in februari 2008 is gewerkt aan een sterke en onderscheidende positionering om het merk neer te zetten in haar belangrijkste internationale markten. De lancering van deze campagne markeert een belangrijke fase in de wereldwijde ontwikkeling van Grolsch. Ronald van Amerongen, Global Brand Director bij Grolsch: "We zochten naar een manier om Grolsch internationaal van een merk met een iconische fles uit te laten groeien tot een iconisch merk. De nieuwe campagne zal ons helpen om het eigenzinnige karakter van Grolsch op een inspirerende en intrigerende manier tot leven te brengen."
'The Mark'
In de campagne wordt onder meer gebruikgemaakt van een televisie- en bioscoopcommercial, geproduceerd door reclamebureau The Bank uit Londen. De commercial gaat over de levensreis van een man, waarbij 'The Mark' als terugkerend symbool belangrijke, betekenisvolle momenten markeert. De website www.the-mark.org, die op korte termijn wordt gelanceerd, biedt consumenten de mogelijkheid - met behulp van content uit andere websites - hun eigen, eigenzinnige profiel aan te maken. De website geeft bovendien de meest toonaangevende locaties weer waar Grolsch geschonken wordt.
Ian Cassie, Creative Director van The Bank: "Bij deze campagne gaat het om het inzetten van de kracht van symbolen om consumenten nieuwsgierig te maken en om het eigenzinnige karakter van Grolsch over te brengen. 'The Mark' symboliseert het charisma, vakmanschap en het artistieke van Grolsch."
Lancering in Polen en Rusland
De nieuwe internationale positionering is ontwikkeld in samenwerking met die markten die door SABMiller zijn aangemerkt als bepalend voor de verdere expansie van Grolsch. De lancering ervan zal in eerste instantie plaatsvinden in Polen en Rusland. De internationale campagne van Grolsch loopt naast de Nederlandse campagne 'Zo eigen als Grolsch', waarvan momenteel de commercial met Moke en Junkie XL op TV te zien is.
http://www.koninklijkegrolsch.nl