Nominatie Beste Binnenstad stimulans voor Stadspromotie Breda
Ongeacht of het op 8 oktober brons, zilver of goud wordt, Breda viert
het succes van de top drie positie in de race om de titel Beste
Binnenstad 2009-2011.
Bij de inzending liet de gemeente, behalve een boekwerkje met
antwoorden op door de jury gestelde vragen, een filmpje in het
Nederlands, Engels en Frans maken dat sinds juli op YouTube staat en
inmiddels een paar duizend keer is bekeken.
Sinds 24 september hangen er op vele plaatsen in de stad affiches met
de slagzin âBreda maakt het waar!â en de nominatie voor Beste
Binnenstad erop.
Op 8 oktober gaat er in de Bredase MustSee een bioscoopcommercial over
de Bredase Binnenstad in première en het eind van deze promotieacties
is nog lang niet in zicht.
Met de samenwerking rondom de kandidatuur als inspiratiebron
ontwikkelen Gemeente Breda, RetailPlatform Breda en VVV Breda plannen
om de nominatie âen als zou lukken de nummer 1 positie- breed uit te
dragen. Zo kunnen horeca- en/of bioscoopbezoekers in Rotterdam of
Antwerpen binnenkort een voorproefje vanuit Breda verwachten en wordt
onderzocht op welke manieren Breda zich nog meer kan profileren via
bijvoorbeeld openbaar vervoerreclame en radio en televisie.
Evenementen dragen in belangrijke mate bij aan de beleving van een
binnenstad. In dat opzicht heeft Breda flink wat te bieden. Vanuit die
gedachte wordt ook tijdens de aanstaande Singelloop aandacht gevestigd
op de nominatie van Breda als beste Binnenstad.
Het team lopers van de Gemeente Breda draagt speciale shirts met de
slogan âGoud, zilver of brons, Breda de beste voor ons!
Wethouder André Adank van Economische zaken reikte vandaag de shirts
uit aan een enthousiast team dat gaat rennen voor Breda.
âBreda is trots op de nominatie. Ongeacht eerste, tweede of derde
plaats: we zijn winnaar.
Winst zit hem ook in de uitstekende samenwerking tussen gemeente,
RetailPlatform en VVV. De kandidatuur is in eerste instantie opgepakt
door de gemeentelijke afdeling Economische zaken, maar al snel werd
dit een coproductie met het RetailPlatform. De samenwerking met VVV op
dit dossier kreeg gaandeweg meer vorm. Tekenend is ieders
enthousiasme. De sfeer houden we samen vast en we gaan nu doorpakken
om de enorme kwaliteiten van Breda luid en duidelijk weg te zetten,
ook richting Randstad en Vlaanderen. Die spirit moeten we vasthouden.
We zijn allemaal âambassadeursâ van Breda en moeten vanuit ons
enthousiasme en de trots op de stad de Bredase kwaliteiten zoveel
mogelijk uitdragen.â Aldus André Adank.
Breda, 1 oktober 2009
Gemeente Breda