Gemeente Breda

Nominatie Beste Binnenstad stimulans voor Stadspromotie Breda

Ongeacht of het op 8 oktober brons, zilver of goud wordt, Breda viert het succes van de top drie positie in de race om de titel Beste Binnenstad 2009-2011.

Bij de inzending liet de gemeente, behalve een boekwerkje met antwoorden op door de jury gestelde vragen, een filmpje in het Nederlands, Engels en Frans maken dat sinds juli op YouTube staat en inmiddels een paar duizend keer is bekeken.
Sinds 24 september hangen er op vele plaatsen in de stad affiches met de slagzin âBreda maakt het waar!â en de nominatie voor Beste Binnenstad erop.
Op 8 oktober gaat er in de Bredase MustSee een bioscoopcommercial over de Bredase Binnenstad in première en het eind van deze promotieacties is nog lang niet in zicht.

Met de samenwerking rondom de kandidatuur als inspiratiebron ontwikkelen Gemeente Breda, RetailPlatform Breda en VVV Breda plannen om de nominatie âen als zou lukken de nummer 1 positie- breed uit te dragen. Zo kunnen horeca- en/of bioscoopbezoekers in Rotterdam of Antwerpen binnenkort een voorproefje vanuit Breda verwachten en wordt onderzocht op welke manieren Breda zich nog meer kan profileren via bijvoorbeeld openbaar vervoerreclame en radio en televisie.

Evenementen dragen in belangrijke mate bij aan de beleving van een binnenstad. In dat opzicht heeft Breda flink wat te bieden. Vanuit die gedachte wordt ook tijdens de aanstaande Singelloop aandacht gevestigd op de nominatie van Breda als beste Binnenstad. Het team lopers van de Gemeente Breda draagt speciale shirts met de slogan âGoud, zilver of brons, Breda de beste voor ons! Wethouder André Adank van Economische zaken reikte vandaag de shirts uit aan een enthousiast team dat gaat rennen voor Breda.

âBreda is trots op de nominatie. Ongeacht eerste, tweede of derde plaats: we zijn winnaar.
Winst zit hem ook in de uitstekende samenwerking tussen gemeente, RetailPlatform en VVV. De kandidatuur is in eerste instantie opgepakt door de gemeentelijke afdeling Economische zaken, maar al snel werd dit een coproductie met het RetailPlatform. De samenwerking met VVV op dit dossier kreeg gaandeweg meer vorm. Tekenend is ieders enthousiasme. De sfeer houden we samen vast en we gaan nu doorpakken om de enorme kwaliteiten van Breda luid en duidelijk weg te zetten, ook richting Randstad en Vlaanderen. Die spirit moeten we vasthouden. We zijn allemaal âambassadeursâ van Breda en moeten vanuit ons enthousiasme en de trots op de stad de Bredase kwaliteiten zoveel mogelijk uitdragen.â Aldus André Adank.

Breda, 1 oktober 2009