RTL Group

RTL Nederland en Iens slaan handen ineen

RTL Nederland wordt per 1 oktober 2009 verantwoordelijk voor het exploiteren van de online advertentiemogelijkheden van iens.nl. RTL Nederland en IENS zijn hiertoe een exclusieve samenwerking voor twee jaar aangegaan. Eerder sloegen de twee partijen de handen al ineen rond RTLs culinaire platform Etenvandaag.nl. Met deze krachtenbundeling verstevigen de twee marktleiders hun positie op online culinair gebied. RTL Nederland boekt veel succes met de online activiteiten rond onder meer de televisieprogrammas van Herman den Blijker en Wie Is De Chef. IENS is de grootste restaurantsite van Nederland met een enorm aanbod van restaurantrecensies en de mogelijkheid online te reserveren.

Bert Habets, CEO van RTL Nederland, over de overeenkomst: Met deze stap laat RTL zien dat wij onze kennis en sales-kracht effectief kunnen inzetten voor toonaangevende partijen als IENS. RTL en IENS zijn beiden al succesvol op culinair gebied en deze bundeling van expertise en ervaring zal dat succes nog verder vergroten.

Sander Klos, CEO van IENS Independent Index, hecht groot belang aan de samenwerking met RTL: " In RTL heeft IENS een sterke partner gevonden voor de verkoop van interactieve campagnes die een heel duidelijke focus heeft op de culinaire sector waar zowel IENS als RTL al jaren actief in zijn. Juist de overeenstemming in deze strategische focus tussen IENS en RTL maakt de samenwerking krachtig en zeer waardevol voor iedere adverteerder die op zoek is naar de koopkrachtige consument met een specifiek profiel.

RTL Nederland is een allround mediabedrijf en marktleider met vier televisiestations, RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8, het nummer 1 radiostation Radio 538. Bovendien wordt op 2 oktober 2009 het digitale themakanaal RTL Lounge gelanceerd. RTL Nederland vermaakt en informeert een breed publiek zeven dagen per week, 24 uur per dag op elk relevant platform. De zenders van RTL Nederland bieden populaire programmas van eigen bodem, zoals RTL Nieuws, RTL Boulevard, groot amusement in het weekend en een grote variëteit aan buitenlandse films en series. Met het marktleiderschap op radio en televisie en snel groeiende activiteiten in digitale media met onder andere RTL.nl, RTL Gemist en Etenvandaag.nl is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande mediabedrijven van Nederland. RTL Nederland is een dochterbedrijf van RTL Group en maakt deel uit van het internationale Bertelsmann concern.

IENS is uitgegroeid tot dé restaurantgids van Nederland op internet, mobiel en interactieve TV met meer dan 85.000 geregistreerde proevers en ruim 4 miljoen unieke bezoekers per jaar. Of je nu de nieuwste loungetent of een kindvriendelijk restaurant zoekt, IENS wijst je de weg. De kernactiviteiten van IENS bestaan uit het beheer en de exploitatie van de grootste restaurant- en delicatessendatabase, de website www.iens.nl, de mobiele site, de iPhone applicatie, de iTV applicatie, en de met deze media verbonden IENS-community. Dit vindt onder meer plaats door de verkoop van advertenties in de zakelijke markt, het leveren van diensten aan de restaurants, het uitgeven en de verkoop van op maat gemaakte restaurantgidsen voor de zakelijke markt, alsmede het uitgeven van een e-magazine voor de IENS-proevers.
---

Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jasper Teijsse, sr. adviseur corporate communicatie RTL Nederland via tel. 035-6718933 of jasper.teijsse@rtl.nl. U kunt daarnaast ook onze website www.pressroomrtlnederland.nl bezoeken.