RTL Nederland en Iens slaan handen ineen
RTL Nederland wordt per 1 oktober 2009 verantwoordelijk voor het
exploiteren van de online advertentiemogelijkheden van iens.nl. RTL
Nederland en IENS zijn hiertoe een exclusieve samenwerking voor twee
jaar aangegaan. Eerder sloegen de twee partijen de handen al ineen
rond RTLs culinaire platform Etenvandaag.nl. Met deze
krachtenbundeling verstevigen de twee marktleiders hun positie op
online culinair gebied. RTL Nederland boekt veel succes met de online
activiteiten rond onder meer de televisieprogrammas van Herman den
Blijker en Wie Is De Chef. IENS is de grootste restaurantsite van
Nederland met een enorm aanbod van restaurantrecensies en de
mogelijkheid online te reserveren.
Bert Habets, CEO van RTL Nederland, over de overeenkomst: Met deze
stap laat RTL zien dat wij onze kennis en sales-kracht effectief
kunnen inzetten voor toonaangevende partijen als IENS. RTL en IENS
zijn beiden al succesvol op culinair gebied en deze bundeling van
expertise en ervaring zal dat succes nog verder vergroten.
Sander Klos, CEO van IENS Independent Index, hecht groot belang aan de
samenwerking met RTL: " In RTL heeft IENS een sterke partner gevonden
voor de verkoop van interactieve campagnes die een heel duidelijke
focus heeft op de culinaire sector waar zowel IENS als RTL al jaren
actief in zijn. Juist de overeenstemming in deze strategische focus
tussen IENS en RTL maakt de samenwerking krachtig en zeer waardevol
voor iedere adverteerder die op zoek is naar de koopkrachtige
consument met een specifiek profiel.
RTL Nederland is een allround mediabedrijf en marktleider met vier
televisiestations, RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8, het nummer 1
radiostation Radio 538. Bovendien wordt op 2 oktober 2009 het digitale
themakanaal RTL Lounge gelanceerd. RTL Nederland vermaakt en
informeert een breed publiek zeven dagen per week, 24 uur per dag op
elk relevant platform. De zenders van RTL Nederland bieden populaire
programmas van eigen bodem, zoals RTL Nieuws, RTL Boulevard, groot
amusement in het weekend en een grote variëteit aan buitenlandse films
en series. Met het marktleiderschap op radio en televisie en snel
groeiende activiteiten in digitale media met onder andere RTL.nl, RTL
Gemist en Etenvandaag.nl is RTL Nederland een van de meest
vooraanstaande mediabedrijven van Nederland. RTL Nederland is een
dochterbedrijf van RTL Group en maakt deel uit van het internationale
Bertelsmann concern.
IENS is uitgegroeid tot dé restaurantgids van Nederland op internet,
mobiel en interactieve TV met meer dan 85.000 geregistreerde proevers
en ruim 4 miljoen unieke bezoekers per jaar. Of je nu de nieuwste
loungetent of een kindvriendelijk restaurant zoekt, IENS wijst je de
weg. De kernactiviteiten van IENS bestaan uit het beheer en de
exploitatie van de grootste restaurant- en delicatessendatabase, de
website www.iens.nl, de mobiele site, de iPhone applicatie, de iTV
applicatie, en de met deze media verbonden IENS-community. Dit vindt
onder meer plaats door de verkoop van advertenties in de zakelijke
markt, het leveren van diensten aan de restaurants, het uitgeven en de
verkoop van op maat gemaakte restaurantgidsen voor de zakelijke markt,
alsmede het uitgeven van een e-magazine voor de IENS-proevers.
---
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Jasper Teijsse, sr. adviseur corporate communicatie RTL Nederland via
tel. 035-6718933 of jasper.teijsse@rtl.nl. U kunt daarnaast ook onze
website www.pressroomrtlnederland.nl bezoeken.
RTL Group