Symposium 90 jaar BVA: adverteerders nemen hun verantwoordelijkheid

11/09/2009 10:52

Booij, Klusman en Van Bruggen

Op donderdag 1 oktober viert BVA bond van adverteerders haar negentigste verjaardag in RAC Hallen in Den Haag. Speciale gast is Obama's campagnestrateeg David Plouffe; die - voor het eerst in Nederland - een inleiding zal houden over campagnevoeren in de stijl van Obama.

Prominente sprekers

Wie er nog bij wil zijn, moet snel zijn: de belangstelling voor het jubileumsymposium is erg groot. Niet verbazingwekkend gezien het programma, met tal van toonaangevende sprekers. Onder meer Fons van Westerloo, Willemijn Verloop, Annette Aris, Bas Heijne, Maarten Spanjer, Pieter Hilhorst, Albert Winninghoff, Roland van der Vorst en BVA-voorzitter Jan Driessen geven hun kritische visie op het heden, verleden en de toekomst van reclame in Nederland. Ook politiek-strategisch onderzoeker Hans Anker levert een bijdrage. Hij adviseert verschillende ministeries, non-gouvernementele organisaties, beursgenoteerde bedrijven en prominente politici (van Wim Kok tot Bill Clinton) in de hele wereld. Anker presenteert op het jubileumsymposium de uitkomsten van een recent onderzoek naar de opvattingen van Nederlandse consumenten en adverteerders ten aanzien van reclame.

David Plouffe

Hoofdgast is David Plouffe, de campagnemanager van Barack Obama, door de president zelf betiteld als de 'unsung hero of this campaign'. Plouffe zal een inleiding houden onder de titel: The Obama Phenomenon: What's Next? De Obama-campagne heeft de wijze van politiek campagnevoeren fundamenteel veranderd. Daarnaast heeft deze campagne grote invloed gehad op maatschappelijke en commerciële campagnes wereldwijd. Miljoenen Amerikanen speelden een grote rol bij de succesvolle campagne van Obama. Plouffe wordt algemeen gezien als het meesterbrein achter de winnende strategie en het samenstellen van het team dat de historische resultaten behaalde.

Sponsordiner

Naast dit inhoudelijke programma vindt 's avonds een sponsordiner plaats, waarbij onder meer oud-premier Wim Kok, de Amerikaanse ambassadeur Fay Levin-Hartog, staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk en VVD-leider Mark Rutte aanwezig zijn. Dinertafels zijn gereserveerd door adverteerders als Procter & Gamble, KPN, ANWB, E.ON, Zwitserleven, Randstad, Unilever, Bacardi, Microsoft, PepsiCo, Delta Lloyd, AEGON, THEY, mediapartners als SBS, Ster, RTL, De Telegraaf, Adformatie en de gemeente Den Haag, BVA en BKB.

Met grote dank aan Den Haag, dat ons vol enthousiasme heeft uitgenodigd om het 90-jarig bestaan van BVA in de Residentie te vieren en het symposium financieel mede mogelijk maakt.

Over BVA

BVA is dé vertegenwoordiger van adverteerders en heeft als doel: het bevorderen en bewaken van vrijheid van verantwoorde commerciële communicatie, het vergroten van de communicatie-effectiviteit van haar leden en het samenbrengen van leden.





http://www.bva.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor redacties
(