Bull kiest voor service management suite van Priox
Priox Suite monitort en beheert Managed Services en Outsourcing services van IT-dienstverlener
DE MEERN, 20090930 -- Priox, software producent op het gebied van ITIL Service & Outsourcing Management, heeft bij IT-dienstverlener Bull haar Priox Suite geïmplementeerd voor het monitoren en managen van de gehele nationale en internationale dienstverlening rond de Managed Services en Outsourcing contracten. In de uitvoering van de dienstverlening zullen een aantal internationale Bull vestigingen en Bull partners met Priox gaan werken.
Met behulp van het Priox systeem kan Bull nu de beschikbaarheid van bedrijfskritische systemen en de performance van de dienstverleningsketens bij haar klanten waarborgen door pro-actief en real-time via dashboards inzicht te bieden in het end-to-end proces. Deze dashboards zijn een krachtig instrument om het management in staat te stellen bedrijfskritische beslissingen te nemen en sneller in te grijpen als dat verlangd wordt. Het totale serviceniveau wordt hierdoor verbeterd en kunnen haar klanten zich focussen op de primaire bedrijfsprocessen en tegelijkertijd de bedrijfskosten verlagen.
Op de servicedesk biedt Priox een interface voor de afhandeling en registratie van calls, waarmee direct de input wordt verstrekt die nodig is voor de performancebewaking van die processen. Bull is een procesgerichte organisatie en innovatie speelt daar een grote rol. De koppeling van IT en mensen is hierin erg belangrijk. De Priox Service Management Suite wordt nu vooral intern gebruikt, maar zal op korte termijn ook als webgebaseerde oplossing bij (de eindgebruikers van haar) klanten gaan draaien. Zo kunnen de diverse klanten zelf calls aanmaken in hetzelfde Priox systeem, waardoor niet alleen de doorlooptijd van deze calls aanzienlijk korter wordt maar vooral de transparantie op de gehele dienstverleningsketens inzichtelijk wordt.
Bull heeft voor de Priox Service Management Suite gekozen omdat het systeem specifiek is ontwikkeld om naast de bekende ITIL processen, juist de regiebehoefte ondersteunt en daarnaast flexibel in te zetten is. "Dit is van groot belang in een tijd waarin de markt aan veel veranderingen onderhevig is", licht Sander van Steekelenburg, Manager Managed Services bij Bull, toe. "Aan de hand van een kosten-batenanalyse en een uitgebreide workshop bleek de Priox Service Management Suite de beste oplossing voor ons te zijn. De flexibiliteit in de contractvorm was voor ons een extra pluspunt in de keuze. Het licentiemodel is volledig aangepast aan het managed services business model van Bull en dat laat zien dat Priox een volwaardige partner voor ons is. Ook internationaal zal Priox voor ons een belangrijke rol gaan spelen."
Over Bull
Bull levert open IT-oplossingen, van servers en architectuurontwerp en -onderhoud tot systeemintegratie, beveiliging, hosting en outsourcing. Het dienstenaanbod van Bull stelt (semi-) overheidsinstanties en bedrijven in staat hun primaire bedrijfsprocessen te ondersteunen om zo hun dienstverlening aan burger of klant te verbeteren. Bull Nederland is onderdeel van de succesvolle Europese Bull Groep, gevestigd en beursgenoteerd in Parijs. Bull heeft wereldwijd ruim 8.000 medewerkers en is actief in bijna 100 landen. Kijk voor meer informatie op www.bull.nl.
Over Priox
Priox levert de Priox Service & Outsourcing Management Suite. Een geavanceerd service management platform waarbij de geboden functionaliteit via de windows client 100% gelijk is aan de web client. Priox is gebaseerd op de open .Net technologie en biedt overzichtelijke realtime dashboards waarmee organisaties de regie kunnen voeren over de prestaties van outsourcing leveranciers. Priox combineert de data uit de diverse servicedesk applicaties en koppelt deze gegevens aan de bedrijfsdoelstellingen. En daarmee is Priox de eerste dynamische outsourcing management tool in zijn soort. Priox is ontworpen door een team enthousiaste experts op het gebied van ITIL-ISO/IEC20000, Cobit en Sarbanes Oxley. Omdat Priox communicatie afhandelt via XML berichten, kunnen alle mogelijke programma's die ook XML ondersteunen eenvoudig worden gekoppeld. Priox voldoet aan de ITIL normen en de Pink Verified Enhanced normering. Kijk voor meer informatie op www.priox.nl.
Ingezonden persbericht