Opvallende website levert snel resultaat op voor bedrijf


HOOFDDORP, 20090930 -- Een website die meeverandert met het weer bracht CommunicatieBoerderij deze maand meteen een grote klant. De nieuwe site moet opvallen in de huidige concurrentiestrijd.

Nederland kent circa 850.000 Zelfstandigen Zonder Personeel (ZZP) en hun aantal groeide tot voor kort enorm snel. Om een plek te bemachtigen en overeind te blijven in die wereld, is onderscheidingskracht een kernzaak. Een website is hierbij misschien wel het belangrijkste communicatiemiddel. Na een persoonlijke ontmoeting is het vaak de eerste plek waar iemand zoekt naar achtergrondinformatie. Hier moet een potentiële klant binnen enkele seconden worden overtuigd.

Een intensief traject leidde bij CommunicatieBoerderij tot een geïllustreerde website die meeverandert met het actuele weer. Het weerbericht van Amsterdam wordt van de KNMI-site ingelezen waardoor de pagina's steeds veranderen. 's Avonds is het donker en gaan er lichtjes op de site aan. Daarnaast is het huidige seizoen zichtbaar. Ook op de pagina waar de oprichter zich voorstelt gebeurt iets bijzonders, daar loopt hij de site `even binnen'.

De investering in de nieuwe site was aanzienlijk, zeker voor een ZZP-er. Maar al na zes maanden is deze nu grotendeels terugverdiend. Een overheidsorganisatie was net op zoek naar een creatief communicatiebureau. Via een relatie hoorden zij over de website en raakten geïnteresseerd. Twee grote opdrachten waren het directe resultaat.

Aan de andere kant geldt dat een verrassende website nog niet voldoende is. Een ZZP-er dient te beschikken over goede referenties, het liefst met naam en toenaam vermeld. Zo is bijvoorbeeld op de betreffende site te lezen: "Ard is te omschrijven als creatief, kritisch en bezit een groot zelfstartend vermogen. Hij handelt zaken snel en kundig af." Douwe Wijbenga, directeur Recruitment, Funktiemediair. Dat geeft mensen vertrouwen.

De vorige website van CommunicatieBoerderij leverde nog niet het gewenste resultaat. Het was waarmee veel ZZP-ers van start gaan: een site met alleen basisinformatie. Beginnende ondernemers denken er vaak genoeg aan te hebben, omdat zij hun klanten niet direct via internet krijgen. Er wordt dan eigenlijk vergeten dat mensen een website ook gebruiken om de kwaliteit van bedrijven te vergelijken.