Unilever lanceert Yunomi Magazine
Unilever Benelux heeft het nieuwe Yunomi magazine gelanceerd. Dit
nieuwe magazine voor en door vrouwen volgt op het succes van het
gelijknamige online vrouwenplatform en zal verspreid worden onder 1
miljoen huishoudens.
Tijd voor jezelf
Cover Yunomi Magazine Uit onderzoek(*) is gebleken dat 46% van de
Nederlandse vrouwen iedere dag behoefte heeft aan tijd voor zichzelf.
Het recent gelanceerde online Yunomi platform speelt hierop in. Het is
een platform voor én door vrouwen dat inspireert, informeert en
verrast. Het behandelt dagelijks onderwerpen die vrouwen raken en
bezighouden, gecombineerd met een dosis praktische tips, spelletjes,
een spaarprogramma en interessante artikelen van de vrouwen zelf en de
redactie. Het nieuwe Yunomi magazine sluit hierop aan en zal verspreid
worden onder 1 miljoen huishoudens, als een extra cadeautje voor de
vrouwen zelf. Het magazine is tot stand gekomen in samenwerking met
een speciaal redactieteam van Sanoma Uitgevers en is uniek omdat het
grotendeels is gemaakt met eigen bijdragen van de Yunomi-leden zelf.
Voor en door vrouwen
Bij de samenstelling van het Yunomi-magazine is gebruik gemaakt van de
eigen bijdragen van de leden van het gelijknamige online-platform. Er
werd massaal gehoor gegeven aan de oproepen hiertoe op de website. Zo
valt in het magazine te lezen en te zien wat hun favoriete theeplekken
en recepten zijn. Maar ook delen de vrouwen besparingstips, tekeningen
en foto's en vertellen ze over hun leukste feestblunders. Door de
eigen bijdragen van bezoekers van het platform is het magazine
toegankelijk en herkenbaar voor veel vrouwen.
Samenwerking met Sanoma Uitgevers
Voor de redactionele invulling van het Yunomi magazine werkte Unilever
samen met een team van Sanoma Uitgevers. Een speciaal redactieteam
heeft een eigentijds, inspirerend en informatief magazine gemaakt
waarbij de eigen bijdragen van bezoekers van het platform is verwerkt
in aansprekende en herkenbare artikelen. \
Het Yunomi-magazine sluit aan bij het gelijknamige online platform dat
Unilever afgelopen juni lanceerde. Sinds de start hebben 800.000
vrouwen het nieuwe online Yunomi Benelux platform bezocht. Ivonne
Boumeester, Manager Consumer Relationships Unilever Benelux licht toe:
"Vrouwen tussen 30 en 50 jaar hebben tegenwoordig steeds minder tijd
voor zichzelf door de combinatie gezin, huishouden en werk. Ze gunnen
zichzelf weinig extra's. Yunomi wil deze vrouwen iedere dag een
momentje voor zichzelf geven. Het tijdschrift is bedoeld als een extra
cadeautje voor deze vrouwen. Yunomi stelt Unilever in staat om een
langdurige, wederzijdse relatie met deze belangrijke doelgroep aan te
gaan."