Unilever NV



Unilever lanceert Yunomi Magazine

Unilever Benelux heeft het nieuwe Yunomi magazine gelanceerd. Dit nieuwe magazine voor en door vrouwen volgt op het succes van het gelijknamige online vrouwenplatform en zal verspreid worden onder 1 miljoen huishoudens.

Tijd voor jezelf

Cover Yunomi Magazine Uit onderzoek(*) is gebleken dat 46% van de Nederlandse vrouwen iedere dag behoefte heeft aan tijd voor zichzelf. Het recent gelanceerde online Yunomi platform speelt hierop in. Het is een platform voor én door vrouwen dat inspireert, informeert en verrast. Het behandelt dagelijks onderwerpen die vrouwen raken en bezighouden, gecombineerd met een dosis praktische tips, spelletjes, een spaarprogramma en interessante artikelen van de vrouwen zelf en de redactie. Het nieuwe Yunomi magazine sluit hierop aan en zal verspreid worden onder 1 miljoen huishoudens, als een extra cadeautje voor de vrouwen zelf. Het magazine is tot stand gekomen in samenwerking met een speciaal redactieteam van Sanoma Uitgevers en is uniek omdat het grotendeels is gemaakt met eigen bijdragen van de Yunomi-leden zelf.

Voor en door vrouwen

Bij de samenstelling van het Yunomi-magazine is gebruik gemaakt van de eigen bijdragen van de leden van het gelijknamige online-platform. Er werd massaal gehoor gegeven aan de oproepen hiertoe op de website. Zo valt in het magazine te lezen en te zien wat hun favoriete theeplekken en recepten zijn. Maar ook delen de vrouwen besparingstips, tekeningen en foto's en vertellen ze over hun leukste feestblunders. Door de eigen bijdragen van bezoekers van het platform is het magazine toegankelijk en herkenbaar voor veel vrouwen.

Samenwerking met Sanoma Uitgevers

Voor de redactionele invulling van het Yunomi magazine werkte Unilever samen met een team van Sanoma Uitgevers. Een speciaal redactieteam heeft een eigentijds, inspirerend en informatief magazine gemaakt waarbij de eigen bijdragen van bezoekers van het platform is verwerkt in aansprekende en herkenbare artikelen. \

Het Yunomi-magazine sluit aan bij het gelijknamige online platform dat Unilever afgelopen juni lanceerde. Sinds de start hebben 800.000 vrouwen het nieuwe online Yunomi Benelux platform bezocht. Ivonne Boumeester, Manager Consumer Relationships Unilever Benelux licht toe: "Vrouwen tussen 30 en 50 jaar hebben tegenwoordig steeds minder tijd voor zichzelf door de combinatie gezin, huishouden en werk. Ze gunnen zichzelf weinig extra's. Yunomi wil deze vrouwen iedere dag een momentje voor zichzelf geven. Het tijdschrift is bedoeld als een extra cadeautje voor deze vrouwen. Yunomi stelt Unilever in staat om een langdurige, wederzijdse relatie met deze belangrijke doelgroep aan te gaan."