Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Aanzienlijk hogere conversie door scherpe targeting NEDSTAT ANNONCEERT E-MAIL OPTIMALISATIE UPGRADE

Amsterdam, 28 september 2009 - Nedstat annonceert de nieuwe versie van de e-mail optimalisatie applicatie. Met de toevoeging van LIVE SEGMENTATION aan de RING(TM) e-mail integratie kunnen online marketeers hunn campagnes nog scherper targetten en aanzienlijk hogere conversies behalen. Rapportages tonen direct de conversie uplift uit re-mailings en maken zo efficiënt, no-nonsense campagne management mogelijk voor marketeers. De integratie is inmiddels gerealiseerd met de meeste toonaangevende e-mail providers in Europa.

De nieuwe functionaliteiten maken de e-mail targeting mogelijkheden aanmerkelijk scherper. Sitestat's re-mail wizard, waarmee 'non-converters' direct kunnen worden geselecteerd voor targeted re-mailings, is uitgebreid met LIVE SEGMENTATION. Met een enkele muisklik kunnen campagne managers elk willekeurig segment selecteren en daarmee hun re-mailings aan nog specifiekere groepen van ontvangers sturen.

Een nieuw filter in LIVE SEGMENTATION maakt het mogelijk direct in te zoomen op bezoekers die een specifieke e-mail of re-mail hebben ontvangen. Real-time inzicht in hun interactie stelt de marketeer in staat in te spelen op specifieke voorkeuren en de inhoud van de re-mail toe te spitsen op hun gedrag.

De resultaten van alle mailings, inclusief de conversie uplift uit re-mailings, zijn direct in Sitestat te zien. Dit geeft gebruikers ook waardevolle kennis voor toekomstige campagnes.

'E-mail marketing kan zeer effectief zijn wanneer een specifieke doelgroep wordt benaderd met relevante en pakkende content. Met de geavanceerde segmentatie mogelijkheden in Sitestat kunnen marketeers profielen van bezoekers definiëren en daarop afgestemde berichten sturen, gebaseerd op diepgaand inzicht in gedrag. Dat zal leiden tot hogere conversie en hogere opbrengsten uit e-mail marketing investeringen,' zegt Enrico Verhulst, VP Partnerships bij Nedstat.

Harald Oberhofer, Optivo: 'De integratie van e-mail-marketing en web analytics kan de opbrengsten en klantenbinding aanzienlijk verbeteren. De integratie met Sitestat biedt uitzonderlijke segmentatie mogelijkheden, is zeer gebruiksvriendelijk en levert direct resultaten. Het biedt een duidelijke toegevoegde waarde aan onze klanten.'

De RING(TM) e-mail integratie is gerealiseerd met de meeste toonaanngevende e-mail providers in Europa, zoals Optivo, Experian CheetahMail, Web Power, Blinker, eCircle, ContactLab, Emailvision en Tripolis.

De Sitestat e-mail optimalisatie applicatie is per direct beschikbaar voor alle gemeenschappelijke klanten van Nedstat en de RING(TM) partnerss.

Over Nedstat

Nedstat is Europees marktleider in web analytics.

De Nedstat producten en services stellen bedrijven en organisaties in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Nedstat maakt web analytics simpel, duidelijk en toegankelijk voor gebruikers van alle niveaus en disciplines. Producten zijn daarom makkelijk te gebruiken, rapporten zijn helder en snel toegankelijk, aanpassingen zijn eenvoudig en de service en support zijn persoonlijk en van hoge kwaliteit.

Nedstat telt 125 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Tot de klantenkring behoren vele gerenommeerde en wereldwijd opererende ondernemingen zoals Electrabel, Ernst & Young, Europcar, Panasonic, Renault, Repsol, RTL en Wolters Kluwer, alsmede diverse overheidsinstanties en non-profitorganisaties.

Accreditaties van onafhankelijke, toonaangevende instituten in Europa, zoals ABC electronic, OJD, Kia en Audiweb garanderen dat metrics van klanten in overeenstemming zijn met de gestelde standaarden.




Ingezonden persbericht