Ingezonden persbericht
Persbericht
Unisys bezet eerste plaats in IT dienstverleners Incompany 100 onderzoek
Unisys scoort hoog in de categorie service
Schiphol-Rijk, 28 september 2009 - Unisys Corporation (NYSE:UIS) scoort dit jaar ongekend hoog in het jaarlijkse "Incompany 100"-onderzoek met een gemiddeld eindcijfer van 7,26 en bezet daarmee de eerste plek in de ranglijst van IT-dienstverleners in Nederland. Dit jaarlijks terugkerende onderzoek naar de tevredenheid over de diensten van zakelijke dienstverleners in Nederland is uitgevoerd door onderzoeksbureau Blauw Research in opdracht van Vondel Publications, uitgever van het blad Incompany.
In 2007 bekleedde Unisys na een afwezigheid van twee jaar weer een plek in de ranglijst van de Incompany 100. Nog geen twee jaar later verslaat Unisys met een fenomenaal eindcijfer alle andere IT-dienstverleners, waaronder de winnaars van de afgelopen twee jaar Hewlett-Packard (7,21) en Deloitte Consulting (7,11). In alle vier de categorieën, te weten service, knowhow, prijs en resultaat, behaalde Unisys geweldige resultaten.
Vorig jaar liep het cijfer voor services reeds met 0,16 punten op, maar ging dit jaar door het dak met een toename van 0,72 waarmee het gemiddelde cijfer uitkomt op 7,60. Incompany zegt hierover "dit is in de IT-sector nog nooit eerder gebeurd; winnaars kwamen nooit boven de zeven en een kwart uit." Alle service aspecten van Unisys scoren rond de 7,50, maar voor de 'communicatie' (7,71) en 'snelheid van werken' (7,76) komen de cijfers dichtbij een acht.
Ook de cijfers in de categorie 'knowhow' en 'prijs' stijgen aanzienlijk: het cijfer voor knowhow stijgt van 6,80 naar 7,15 en het cijfer voor prijs stijgt van 6,75 naar 7,06. Binnen de categorie 'prijs' springt met name de 'prijs-kwaliteitverhouding' (7,24) in het oog. Hiermee is Unisys de nummer één in de sector. In de categorie 'resultaat' is duidelijk te zien dat de medewerkers van Unisys nog een extra tandje bij hebben gezet. Vooral de waardering voor 'toegevoegde waarde' (7,24) en 'integriteit' (6,94) zijn in vergelijking tot vorig jaar aanzienlijk toegenomen.
"Wij zijn natuurlijk blij verrast met deze uitverkiezing," zegt Gerrit Bruggeman, Country General Manager van Unisys Nederland. "Dat we vooral op basis van eindverantwoordelijkheid werken en minder in de vorm van detachering zal hierbij zeker een rol spelen. We maken onze klanten hiermee duidelijk dat we verantwoordelijkheid nemen voor ons werk. Dit waarderen ze en zoals het onderzoek toont, wordt dit ook beloond."
###