Gemeente Elburg

ruime 8 als rapportcijfer

280909 Loket Doe`th krijgt zeer ruime 8 als rapportcijfer

Mevrouw Karzijn-Rozeboom uit Doornspijk deed mee aan het klanttevredenheidsonderzoek van het Elburgse loket Doe`th. En dat verdiende een bloemetje. Deze bos werd overhandigd door wethouder Gerard van der Velde en loketcoördinator Marjon van Rooij. Naast de Doornspijkse werden nog drie andere deelnemers aan het klanttevredenheidsonderzoek uitgeloot voor een bloemetje als dank voor hun getoonde moeite. In totaal deden 31 mensen mee aan het onderzoek dat bestond uit het beantwoorden van 35 vragen. Deze gingen over onder andere de toegankelijkheid en de informatievoorziening van het loket en over de bejegening door de loketmedewerkers. Het gemiddelde rapportcijfer kwam uit op een 8,4.

Uit de antwoorden van de deelnemers bleek, dat men het loket goed kan vinden. Bovendien is de locatie toegankelijk. Ook de mogelijkheid om telefonisch een vraag te stellen, werd als prettig ervaren. Bovendien voldoet de beantwoording van de gestelde vragen aan de verwachting van de bezoekers. Zij willen vooral horen waar zij met hun vraag terecht kunnen en dat gebeurde dan ook. Verder gaven de hulpvragers aan, dat ze tevreden zijn over de manier waarop ze werden geïnformeerd; de loketmedewerkers nemen de tijd om zaken uit te leggen en bij onduidelijkheid door te vragen.

Mantelzorgers weten weg te vinden

Door de invulling van de vragenlijsten, weet loket Doe`th nu ook meer over de achtergrond van de bezoekers. Zo bleek, dat 65% van de ondervraagden voor zijn ouders naar het loket aan de Lange Wijden kwam. Een ander deel, 29%, had een vraag over zorg, wonen of welzijn voor zijn of haar partner. Hieruit kan worden opgemaakt dat loket Doe`th een belangrijk informatiepunt is voor mantelzorgers. Dit zijn mensen die intensief voor hun zieke kind, partner of ouders zorgen.

Zorg en vervoer

De meeste vragen gingen over het onderwerp zorg en de aanvraag ervan. Verder wilden bezoekers vooral een en ander weten over het lenen of huren van hulpmiddelen en de mogelijkheden voor vervoer. Meestal lagen lichamelijke beperkingen ten grondslag aan de hulpvragen. Geheugenproblemen en andere psychische aandoeningen vormden de op een na grootste reden voor een bezoek of telefoontje aan het loket.

Vraag. Doe`th!

Loket Doe`th is een laagdrempelige voorziening die op werkdagen geopend is van 9.00 tot 12.00 uur. Iedereen die vragen heeft over bijvoorbeeld hulp bij het huishouden, woningaanpassingen of iets meer willen weten over welzijnsactiviteiten is welkom aan de Lange Wijden 33a. Een afspraak maken is niet nodig. Wie niet mobiel is, kan ook bellen naar Doe`th via 0525-69 22 11 of een email sturen naar doeth@elburg.nl.

Loket Doe`th is een samenwerkingsverband van MEE Veluwe, Maatschappelijke Dienstverlening Veluwe, Stichting WIEL en de gemeente Elburg.
laatst gewijzigd: 28-09-2009 | print deze pagina print deze pagina | download document: 280909 Loket Doe`th krijgt zeer ruime 8 als rapportcijfer |