Gemeente Elburg
ruime 8 als rapportcijfer
280909 Loket Doe`th krijgt zeer ruime 8 als rapportcijfer
Mevrouw Karzijn-Rozeboom uit Doornspijk deed mee aan het
klanttevredenheidsonderzoek van het Elburgse loket Doe`th. En dat
verdiende een bloemetje. Deze bos werd overhandigd door wethouder
Gerard van der Velde en loketcoördinator Marjon van Rooij. Naast de
Doornspijkse werden nog drie andere deelnemers aan het
klanttevredenheidsonderzoek uitgeloot voor een bloemetje als dank voor
hun getoonde moeite. In totaal deden 31 mensen mee aan het onderzoek
dat bestond uit het beantwoorden van 35 vragen. Deze gingen over onder
andere de toegankelijkheid en de informatievoorziening van het loket
en over de bejegening door de loketmedewerkers. Het gemiddelde
rapportcijfer kwam uit op een 8,4.
Uit de antwoorden van de deelnemers bleek, dat men het loket goed kan
vinden. Bovendien is de locatie toegankelijk. Ook de mogelijkheid om
telefonisch een vraag te stellen, werd als prettig ervaren. Bovendien
voldoet de beantwoording van de gestelde vragen aan de verwachting van
de bezoekers. Zij willen vooral horen waar zij met hun vraag terecht
kunnen en dat gebeurde dan ook. Verder gaven de hulpvragers aan, dat
ze tevreden zijn over de manier waarop ze werden geïnformeerd; de
loketmedewerkers nemen de tijd om zaken uit te leggen en bij
onduidelijkheid door te vragen.
Mantelzorgers weten weg te vinden
Door de invulling van de vragenlijsten, weet loket Doe`th nu ook meer
over de achtergrond van de bezoekers. Zo bleek, dat 65% van de
ondervraagden voor zijn ouders naar het loket aan de Lange Wijden
kwam. Een ander deel, 29%, had een vraag over zorg, wonen of welzijn
voor zijn of haar partner. Hieruit kan worden opgemaakt dat loket
Doe`th een belangrijk informatiepunt is voor mantelzorgers. Dit zijn
mensen die intensief voor hun zieke kind, partner of ouders zorgen.
Zorg en vervoer
De meeste vragen gingen over het onderwerp zorg en de aanvraag ervan.
Verder wilden bezoekers vooral een en ander weten over het lenen of
huren van hulpmiddelen en de mogelijkheden voor vervoer. Meestal lagen
lichamelijke beperkingen ten grondslag aan de hulpvragen.
Geheugenproblemen en andere psychische aandoeningen vormden de op een
na grootste reden voor een bezoek of telefoontje aan het loket.
Vraag. Doe`th!
Loket Doe`th is een laagdrempelige voorziening die op werkdagen
geopend is van 9.00 tot 12.00 uur. Iedereen die vragen heeft over
bijvoorbeeld hulp bij het huishouden, woningaanpassingen of iets meer
willen weten over welzijnsactiviteiten is welkom aan de Lange Wijden
33a. Een afspraak maken is niet nodig. Wie niet mobiel is, kan ook
bellen naar Doe`th via 0525-69 22 11 of een email sturen naar
doeth@elburg.nl.
Loket Doe`th is een samenwerkingsverband van MEE Veluwe,
Maatschappelijke Dienstverlening Veluwe, Stichting WIEL en de gemeente
Elburg.
laatst gewijzigd: 28-09-2009 | print deze pagina print deze pagina |
download document: 280909 Loket Doe`th krijgt zeer ruime 8 als
rapportcijfer |