Vrijdag 25 september was de aftrap voor het tweede jaar van het
digitaliseringsproject binnen de gemeente Stadskanaal. Het papieren
archief uit de periode 2008 - 2012 wordt gescand en digitaal
opgeslagen. Bijzonder aan het programma is dat een team van tien
mensen uit het uitkeringsbestand van de gemeente de klus klaart. Samen
met Docuwork biedt de gemeente deze mensen een werk-leertraject aan.
Regulier dienstverband
Het eerste jaar van het project is succesvol afgerond. Alle 5.500
cliƫntendossiers van Sociale Zaken zijn bijvoorbeeld gedigitaliseerd.
Daarnaast hebben vijf medewerkers die het afgelopen jaar het
werk-leertraject hebben doorlopen inmiddels een regulier
dienstverband. Binnen het digitaliseringsproject werken gemeente en
Docuwork samen. Docuwork is ervaren op het gebied van het scannen van
archieven, en ondersteunt ook andere gemeenten in de regio. Het
scanteam is gevestigd in het bedrijfsverzamelgebouw A22 in
Stadskanaal.
* 28 september 2009
Gemeente Stadskanaal