Ingezonden persbericht



PERSBERICHT

Landsmeer, 30 juni 2009

Woonbeurs Amsterdam 2009
Het woonevenement van Nederland verwacht 1,5 miljoenste bezoeker

In september gaat het nieuwe woonseizoen van start met de zeventiende editie van de Woonbeurs Amsterdam. Van zaterdag 26 september tot en met zondag 4 oktober staat de Amsterdam RAI in het teken van binnen- en buitenwonen in alle stijlen. De bezoeker wordt dit jaar in de watten gelegd met veel persoonlijke aandacht en advies. Ruim driehonderd vooraanstaande woonmerken delen hun expertise met woonliefhebbers. Na zestien goed bezochte beurzen verwacht de Woonbeurs Amsterdam dit jaar de 1,5 miljoenste bezoeker te verwelkomen. Dit belooft een feestelijk moment te worden die de 'gelukkige' bezoeker niet snel zal vergeten.

De Woonbeurs Amsterdam is een evenement van de woon- en buitenbladen van Sanoma Uitgevers. De woonbladen vtwonen, 101 Woonideeën, Eigen Huis & Tuin, ariadne at Home en More Than Classic presenteren op de beurs levensechte woonhuizen. De buitenbladen Home and Garden, Tuin&Co en Seasons slaan de handen ineen in de nieuwe Outside hal waar zij buitenwonen tot een ware beleving maken. Maar er is meer: primeurs, exposities, workshops, demonstraties en nieuw dit jaar: een Woontheater.

Deelnemers van naam en faam en programma hierover schrijf je niets

Het nieuwste op woongebied is in september op de Woonbeurs Amsterdam aanwezig. Je vindt er onder andere Poliform, Poggenpohl, Paul van de Kooi Keukens op Maat, Boley Openhaarden, Conijn Parketvloeren, Nespresso, Graham & Brown, TEMPUR, Hooked on walls, Fatboy, Miele, Koninklijke Mosa, Auping, Riverdale en FM Janssen.

Volvo maakt met de S60 Conceptcar zijn Nederlands debuut op de Woonbeurs Amsterdam. De S60 Conceptcar, die onlangs nog werd uitgeroepen tot mooiste Concept van 2009, is met zijn Scandinavische design toonaangevend voor de ontwerpen van het Zweedse Volvo. De S60 Conceptcar was nog niet eerder te zien in Nederland. Waarom kiezen zij voor de wba?

Leolux bestaat 75 jaar en dat wordt uitgebreid op de Woonbeurs Amsterdam gevierd. Onder andere met jonge kunstenaars die worden uitgedaagd de 'Leolux Pallone' te bewerken. De meest bijzondere ontwerpen worden op ware grootte uitgevoerd en bij opbod verkocht op de beurs.

Jonge Nederlandse designontwerpers, die in het voorjaar in Milaan hebben gestaan, verzamelen zich op het platform 'Via Milano'. Ander creatief designtalent van eigen bodem is te zien bij 'NL Design', met onder meer Tafel-design, Kidsonroof en Smool Designstudio.

De Inspiration Zone is de plek op de beurs waar bezoekers met de plattegrond van hun (nieuwe) huis en foto's van hun inrichting voor deskundig en persoonlijk stijladvies terecht kunnen.

Woonbeurs Pin 2009 en nieuwe expositie Lane of Fame Tijdens de VIP Night wordt de Woonbeurs Pin uitgereikt, inmiddels uitgegroeid tot een gewaardeerde vakprijs. De Woonbeurs Pin is een Nederlandse onderscheiding voor een persoon of organisatie die belangrijk is voor het Nederlandse interieur. Een deskundige vakjury buigt zich over de vraag wie de prijs dit jaar krijgt opgespeld. De Woonbeurs Pin wordt ontworpen door de winnaar van het voorgaande jaar, Jurgen Beij.

In de Lane of Fame, een expositie met alle zeventien Woonbeurs Pin winnaars, worden werken, ideeën, schetsen van de verschillende winnaars tentoongesteld. Een prachtig overzicht van de ontwikkeling van wonen in de afgelopen 16 jaar. Uiteraard missen de zestien verschillende pinnen in de Lane of Fame niet.

Kaartverkoop
Kaarten voor de Woonbeurs Amsterdam zijn via www.woonbeurs.nl te bestellen. In de voorverkoop kost een toegangskaart E 14,- in plaats van E17,50 (exclusief E 2,- administratiekosten per bestelling).

Woonbeurs Amsterdam, waar je woonwensen werkelijkheid worden.

Noot voor redacties