Ingezonden persbericht

Persbericht

Fujitsu Services verkozen tot top adviesbedrijf

~ IT-dienstverlener stijgt naar tweede plaats in top 100 adviesbedrijven ~

Maarssen, 25 september 2009 - Fujitsu Services is op de jaarlijkse ranglijst van de honderd beste adviesbedrijven van Nederland, de Incompany 100, gestegen naar de tweede plaats. De klanten van Fujitsu Services - zakelijke beslissers in het midden- en grootbedrijf - waardeerden de dienstverlening van het bedrijf met een rapportcijfer van 7,22.

Fujitsu Services eindigde in de afgelopen jaren al in de top 10 van de lijst, maar stijgt dit jaar door naar de tweede plaats, achter Unisys en voor de nummers 1 en 2 van de afgelopen jaren, HP en Deloitte Consulting. De 247 adviesbedrijven op de shortlist zijn door hun klanten beoordeeld op zestien aspecten, onderverdeeld in de categorieën 'knowhow', 'prijs', 'service' en 'resultaat'.

In opdracht van Vondel Publications houdt onderzoeksbureau Blauw Research ieder jaar een groot onderzoek onder zakelijke beslissers naar hun tevredenheid over adviesbedrijven in Nederland. Dit jaar hebben in totaal 4.164 beslissers aan het online-onderzoek deelgenomen. Alle ondervraagden zijn in de afgelopen twee jaar betrokken geweest bij de inschakeling van externe adviseurs op één of meer van de volgende gebieden: accountancy en belastingadvies, IT, business finance, verzekeringen, management en organisatie, HR, advocatuur en notariaat, private banking en corporate finance.

"Fujitsu Services is zeer verheugd met de uitverkiezing, die de inspanningen van het afgelopen jaar onderstreept", zegt Menno Rasker, Manager IT Consultancy bij Fujitsu Services. "Wij hebben onze consultancytak in het afgelopen jaar sterk uitgebreid, om nog beter aan de vraag van onze klanten te kunnen voldoen. Ook in de komende maanden hopen we nog een aantal kwalitatief sterke nieuwe professionals aan te nemen, zodat we onze (nieuwe) klanten nog beter kunnen bedienen. Fujitsu Services streeft naar een langetermijnrelatie, vanuit een lean-benadering en met een sterke focus op waardetoevoeging voor de business van de klant. Samen met de expertise van ons team en onze kwalitatief onderscheidende oplossingen op het gebied van Managed Services, Werkplekbeheer & Servicedesk en IT Outsourcing spreekt deze benadering onze klanten klaarblijkelijk zeer aan."

(337 woorden)