Sanoma Uitgevers
Koenders
Sanoma sluit akkoord met minister Koenders
---
25.09.09
CEO Dick Molman van Sanoma Uitgevers en hoofdredacteur Marije de Jong
van esta sluiten zaterdag op de manifestatie
Ontwikkelingssamenwerking.nu een akkoord met minister Koenders.
Belofte: tot 2015 zullen diverse bladen en sites van Sanoma regelmatig
aandacht besteden aan de millenniumdoelen. Vrouwenblad esta sluit
zaterdag de estafette voor wereldmoeders af.
De Sanoma-titels Libelle, Margriet, Viva, Cosmopolitan, Marie Claire,
MIND Magazine en esta zullen zich vooral focussen op de vrouwen- en
kinderdoelen. In 2000 stelden 189 regeringsleiders een lijst van acht
wereldproblemen op die voor 2015 moeten zijn aangepakt. Die acht
millenniumdoelen zijn: minder armoede, iedereen naar school, gelijke
kansen, minder kindsterfte, minder moedersterfte, minder hiv, gezonder
milieu en meer ontwikkelingssamenwerking.
Kampeerbusjes
esta van Sanoma nam vorig jaar het initiatief om samen met Simavi het
probleem van de moedersterfte op de kaart te zetten door een estafette
voor wereldmoeders te organiseren. Lezeressen werden opgeroepen om met
speciale kampeerbusjes een toer te maken langs Nederlandse
millenniumgemeenten om daar, als estafette-ambassadeurs, aandacht te
vragen voor de moedersterfte. Zaterdag 26 september is de slotdag in
Den Haag tijdens de manifestatie Ontwikkelingssamenwerking.nu. En daar
tekenen, rond 15.00 uur in de Millennium Akkoorden Lounge, Sanomas
Dick Molman en Marije de Jong een media-akkoord met minister Bert
Koenders van Ontwikkelingssamenwerking.
Maatschappelijke rol
"Als marktleider in het vrouwenbladensegment zien wij het als onze
maatschappelijke rol om steeds weer aandacht te vragen voor zaken die
vrouwen treft, zegt CEO Molman. "Om zon probleem als de moedersterfte
kun je natuurlijk niet heen. En het is een mooie aanleiding om ons ook
voor de andere doelen in te zetten. Wij kunnen die doelstellingen
dicht bij het publiek brengen. Met onze media, elk op hun eigen
manier. Goed communiceren is ons vak, mensen inspireren en in beweging
zetten. Dus daar helpen we graag bij.
In en op de kaart
"Het mooie is dat je iets waar je goed in bent, creatieve communicatie
en creatief campagne voeren, kunt inzetten voor het goede doel, zegt
hoofdredacteur Marije de Jong van esta. "Zoals wij met de estafette
hebben gedaan. Simavi brengt het probleem in kaart en wij zetten het
op de kaart. En onze lezeressen doen graag mee. Ik ben blij dat we ons
nu Sanoma-breed gaan inzetten voor de millenniumdoelen.