Sanoma Uitgevers

Koenders

Sanoma sluit akkoord met minister Koenders

---

25.09.09

CEO Dick Molman van Sanoma Uitgevers en hoofdredacteur Marije de Jong van esta sluiten zaterdag op de manifestatie Ontwikkelingssamenwerking.nu een akkoord met minister Koenders.

Belofte: tot 2015 zullen diverse bladen en sites van Sanoma regelmatig aandacht besteden aan de millenniumdoelen. Vrouwenblad esta sluit zaterdag de estafette voor wereldmoeders af.

De Sanoma-titels Libelle, Margriet, Viva, Cosmopolitan, Marie Claire, MIND Magazine en esta zullen zich vooral focussen op de vrouwen- en kinderdoelen. In 2000 stelden 189 regeringsleiders een lijst van acht wereldproblemen op die voor 2015 moeten zijn aangepakt. Die acht millenniumdoelen zijn: minder armoede, iedereen naar school, gelijke kansen, minder kindsterfte, minder moedersterfte, minder hiv, gezonder milieu en meer ontwikkelingssamenwerking.

Kampeerbusjes
esta van Sanoma nam vorig jaar het initiatief om samen met Simavi het probleem van de moedersterfte op de kaart te zetten door een estafette voor wereldmoeders te organiseren. Lezeressen werden opgeroepen om met speciale kampeerbusjes een toer te maken langs Nederlandse millenniumgemeenten om daar, als estafette-ambassadeurs, aandacht te vragen voor de moedersterfte. Zaterdag 26 september is de slotdag in Den Haag tijdens de manifestatie Ontwikkelingssamenwerking.nu. En daar tekenen, rond 15.00 uur in de Millennium Akkoorden Lounge, Sanomas Dick Molman en Marije de Jong een media-akkoord met minister Bert Koenders van Ontwikkelingssamenwerking.

Maatschappelijke rol
"Als marktleider in het vrouwenbladensegment zien wij het als onze maatschappelijke rol om steeds weer aandacht te vragen voor zaken die vrouwen treft, zegt CEO Molman. "Om zon probleem als de moedersterfte kun je natuurlijk niet heen. En het is een mooie aanleiding om ons ook voor de andere doelen in te zetten. Wij kunnen die doelstellingen dicht bij het publiek brengen. Met onze media, elk op hun eigen manier. Goed communiceren is ons vak, mensen inspireren en in beweging zetten. Dus daar helpen we graag bij.

In en op de kaart
"Het mooie is dat je iets waar je goed in bent, creatieve communicatie en creatief campagne voeren, kunt inzetten voor het goede doel, zegt hoofdredacteur Marije de Jong van esta. "Zoals wij met de estafette hebben gedaan. Simavi brengt het probleem in kaart en wij zetten het op de kaart. En onze lezeressen doen graag mee. Ik ben blij dat we ons nu Sanoma-breed gaan inzetten voor de millenniumdoelen.