Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Winnaars Vodafone Mobile Clicks 2009 bekend gemaakt op Picnic

Eerste prijs voor Layar, de start-up die augmented reality tot een succes maakt

25 september 2009 - Jens Schulte-Bockum, CEO van Vodafone Nederland heeft zojuist op Picnic 2009 de winnaars bekend gemaakt van Vodafone Mobile Clicks 2009 (www.vodafonemobileclicks.com): een competitie voor innovatieve mobiel internet start-ups. In een soort 'Dragon's Den' demonstreerden de 3 Nederlandse en 3 Britse finalisten vanmiddag hun nieuwe mobiele site, service of applicatie aan een 5-koppige jury. Ze streden daarmee om een totaal van EUR 150.000 aan prijzengeld. Van de in totaal 100 deelnemers won Layar EUR 75.000 voor hun succesvolle mobiele augmented reality browser. MobyPicture won EUR 50.000 voor hun foto-/ videodeelservice vanaf je mobiel. Met hun online samenwerkingstool voor architecten en ingenieurs won Woobius EUR 25.000.

Jens Schulte-Bockum: "Ik ben erg blij met deze prachtige winnaar! Het was een spannende strijd en een close finish. We hadden dan ook erg veel goede kandidaten, zowel uit Nederland als uit het Verenigd Koninkrijk. We zijn erg trots dat Vodafone Mobile Clicks opnieuw zoveel talent en innovatieve ideeën weet te stimuleren. Dat past goed bij onze bedrijfsfilosofie: een challenger company met ondernemersgeest. Met Vodafone Mobile Clicks bieden we jonge bedrijven op het gebied van mobiel internet de kans om hun innovatieve ideeën verder te ontwikkelen en onder optimale condities te presenteren aan de klant. Net zoals wij dat doen."

Vodafone Mobile Clicks bestond uit vier selectierondes verspreid over de periode april tot en met september 2009. Iedereen ouder dan 18 jaar met een goed idee voor een mobiele site, dienst of applicatie kon zich inschrijven. Diensten van bestaande mobiele start-ups, mits jonger dan 3 jaar, mochten ook meedoen. De jury bestond uit Vincent Everts (Trendwatcher en Gadget expert), Rudy de Waele (Oprichter Mobile Monday Barcelona en Madrid en het Mobile 2.0 event), Richard Titus (nieuwe mediaondernemer), Lee Epting (Vodafone Group) en Heike Scholz (Blogger MobileZeitgeist).

Vodafone Mobile Clicks 2009 is een initiatief van Vodafone en heeft als doel de mobiele internetsector in Nederland en het Verenigd Koninkrijk een extra impuls te geven. In

Nederland vindt de competitie dit jaar voor de tweede, achtereenvolgende keer plaats. In Groot-Britannië is de wedstrijd voor de eerste keer georganiseerd.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

Over Vodafone Libertel B.V.:

Vodafone is een van de grootste mobiele communicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van Vodafone Group, het grootste internationale mobiele telecommunicatiebedrijf ter wereld, met deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele operators in 31 landen alsmede partnernetwerken in bij benadering 40 landen. Per 30 juni 2009 heeft Vodafone proportioneel ruim 315 miljoen klanten wereldwijd. Voor meer informatie, ga naar www.vodafone.com.

Over PICNIC

PICNIC is hét jaarlijkse internationale evenement in Amsterdam, gericht op creativiteit en innovatie, speciaal op het gebied van media, entertainment, technologie, kunst en wetenschap. PICNIC is in haar vierde jaar uitgegroeid tot een platform voor discussie, ontdekking en inspiratie voor mensen die interesse hebben in en mee willen werken aan de toekomst. PICNIC kan het best worden omschreven als een experience, waarin de ideeën van de beste creatieven en innovatie professionals samenkomen in een congres van wereldklasse, een brede selectie van seminars, workshops en andere verrassende programma elementen. www.picnicnetwork.org