Belgische Federale Overheid


*

Val op van super ver

Datum: 25 september 2009

Nu de zomer stilaan verdwijnt, worden de dagen steeds korter en donkerder. Het ideale moment dus om de aandacht te vestigen op de zichtbaarheid van fietsers en voetgangers. 'Val op van super ver' is de slogan van een nieuwe campagne die het dragen van een fluovestje promoot.

Aangepaste kledij en accessoires verhogen uw zichtbaarheid aanzienlijk. U valt niet alleen meer op als het donker is maar ook overdag en bij slecht weer. Bij duisternis zien automobilisten u met donkere kledij slechts van op 20 meter terwijl dit met reflecterende kledij al vanaf 150 meter is. Een enorm verschil als u tijdig gezien wil worden en als u het risico op ongevallen zoveel mogelijk wil beperken.

Deze BIVV-campagne, die vooral op jongeren gericht is, wil niet enkel bewustmaken, maar wil u ook daadwerkelijk aanzetten tot het dragen van de fluovestjes. Daarom wordt er samengewerkt met Levenslijn, een goed-doelactie die zich al jaren inzet voor verkeerspreventie en enkele jaren geleden begon met de creatie van trendy fluovestjes. De nieuwe modellen van vestjes zijn gebaseerd op de figuurtjes van Levenslijn, Zeppe en Zikki.

U kunt deze vestjes winnen op de website www.zeppezikki.be of u kunt ze binnenkort ook gewoon aankopen. De opbrengst ervan gaat naar Levenslijn-Kinderfonds dat verdere initiatieven neemt voor verkeersveiligheid voor kinderen en jongeren.

De campagne loopt tot 1 november 2009 en is te zien op de afficheborden langs de hoofdwegen, advertenties en in reclamespotjes.

Meer informatie over de campagne vindt u op www.zeppezikki.be en www.bivv.be .