Belgische Federale Overheid
*
Val op van super ver
Datum: 25 september 2009
Nu de zomer stilaan verdwijnt, worden de dagen steeds korter en
donkerder. Het ideale moment dus om de aandacht te vestigen op de
zichtbaarheid van fietsers en voetgangers. 'Val op van super ver' is
de slogan van een nieuwe campagne die het dragen van een fluovestje
promoot.
Aangepaste kledij en accessoires verhogen uw zichtbaarheid
aanzienlijk. U valt niet alleen meer op als het donker is maar ook
overdag en bij slecht weer. Bij duisternis zien automobilisten u met
donkere kledij slechts van op 20 meter terwijl dit met reflecterende
kledij al vanaf 150 meter is. Een enorm verschil als u tijdig gezien
wil worden en als u het risico op ongevallen zoveel mogelijk wil
beperken.
Deze BIVV-campagne, die vooral op jongeren gericht is, wil niet enkel
bewustmaken, maar wil u ook daadwerkelijk aanzetten tot het dragen van
de fluovestjes. Daarom wordt er samengewerkt met Levenslijn, een
goed-doelactie die zich al jaren inzet voor verkeerspreventie en
enkele jaren geleden begon met de creatie van trendy fluovestjes. De
nieuwe modellen van vestjes zijn gebaseerd op de figuurtjes van
Levenslijn, Zeppe en Zikki.
U kunt deze vestjes winnen op de website www.zeppezikki.be of u kunt
ze binnenkort ook gewoon aankopen. De opbrengst ervan gaat naar
Levenslijn-Kinderfonds dat verdere initiatieven neemt voor
verkeersveiligheid voor kinderen en jongeren.
De campagne loopt tot 1 november 2009 en is te zien op de
afficheborden langs de hoofdwegen, advertenties en in reclamespotjes.
Meer informatie over de campagne vindt u op www.zeppezikki.be en
www.bivv.be .