Singapore Airlines kiest voor Sapient Interactive

25/09/2009 11:06

Text 100 B.V.

Singapore Airlines kiest voor Sapient Interactive om online ervaring te verbeteren

Amsterdam, 25 september 2009 - Sapient (NASDAQ: SAPE) kondigt vandaag aan dat haar marketing groep, Sapient Interactive, is gekozen door Singapore Airlines voor de herlancering van singaporeair.com. Sapient zal een stevige online merk identiteit en een hoog presterende technologische oplossing ontwikkelen, inclusief end-to-end digitale commerciële diensten verlenen om Singapore Airlines klanten een optimale online ervaring te kunnen bieden.

De opnieuw te lanceren website zal een weerspiegeling vormen van de globale reputatie als een leidinggevende luchtvaartmaatschappij op wereldniveau die haar klanten een sneller, meer intuïtief en een eenvoudig te gebruiken online kanaal biedt. Sapient zal de koopprocedure stroomlijnen zodat klanten tickets en andere reisverwante producten kunnen kopen tijdens een enkele interactie. Bovendien is één van de kernpunten het leveren van een gedifferentieerde online klantenervaring via een uitgebreide suite van zelfbediening eigenschappen en functies. Deze suite is bedoeld voor zowel nieuwe bezoekers als KrisFlyer leden, het Singapore Airlines frequent flyer programma.

Sapient is online merk identiteit en gebruikerservaring te ontwikkelen voor de globale website. Deze dienstgerichte technologische oplossing zal Singapore Airlines de nodige flexibiliteit ook van plan om een nieuwe bieden om op lange termijn zich dynamisch aan te passen als reactie op wijzigende commerciële behoeften.

Sapient werd gekozen na een uiterst competitieve procedure geleid door Singapore Airlines. Haar bewezen capaciteit om samenhangende online strategieën te kunnen leveren naast creativiteit en expertise in technologische diensten waren essentiële factoren in de selectie.

Nigel Vaz, vice president en hoofd van Sapient Interactive Europe, verklaart, "We kijken er enorm naar uit te kunnen samenwerken met een van de meest gerespecteerde luchtvaartmaatschappijen in de wereld om een website te creëren die zowel haar klantgerichte focus zal verstevigen en uitgroeien tot een essentieel verkoopkanaal. Singapore Airlines speelt steeds een toonaangevende rol in de industrie en de website die we voor hen ontwikkelen zal deze positie handhaven. Onze aanstelling door Singapore Airlines is een bewijs dat we strategie, ontwerp en technologische expertise kunnen combineren waardoor we meeslepende en betaalbare klantervaringen kunnen creëren."

Over Sapient Interactive

Sapient Interactive, een divisie van Sapient (NASDAQ:SAPE), is een van de grootste en meest vernieuwende interactieve marketing en technologische dienstverlenende firma's in de wereld. Ze creëert ingebedde en memorabele merk ervaringen via uiteenlopende kanalen die de klanten meetbare resultaten bieden - inclusief grote merken zoals Star Alliance, Sony Electronics, Times Online en Vodafone. Een van de enige bedrijven die strategie, creativiteit, reclame, mediadiensten, analyse en technologische expertise op intelligente wijzen combineren onder een dak, Sapient Interactive biedt een ongeëvenaarde ervaring op het gebied van nieuwe kanalen zoals sociale media, mobiele toestellen zoals de iPhone, digitale displays in winkels, zelfbedieningskiosken en traditionele media. Met haar hoofdkwartier in Boston, Sapient Interactive is actief in 22 grote steden in heel Noord-Amerika, Europa en Azië. Voor meer informatie verwijzen wij u naar http://sapientinteractive.com.

Over Singapore Airlines

Toen Singapore Airlines opgericht werd in 1972 beheerde het een bescheiden vloot van 10 vliegtuigen naar slechts 22 steden in 18 landen, de meeste waarvan in Azië. Dankzij haar engagement in modernisering van de vloot, vernieuwende producten en diensten en markt leiderschap slaagde de Luchtvaartmaatschappij er snel in zich te onderscheiden als een maatschappij van wereldklasse. Momenteel wordt SIA internationaal erkend als leidinggevende luchtvaartmaatschappij en beheert ze een passagiersvloot van meer dan 100 vliegtuigen. Haar netwerk, inclusief Singapore Airlines Cargo en SilkAir bestemmingen dekt 98 steden in 40 landen.

In oktober 2007 heeft Singapore Airlines eens te meer luchtvaartgeschiedenis gemaakt door als eerste het grootste passagiersvliegtuig in de wereld, de Airbus A380, te vliegen.

Voor meer informatie of voor een mondelinge toelichting van Sapient kunt u contact opnemen met:

Text 100 Public Relations

Ruud van Lieshout

T +31 (0)20 530 43 44

E Ruud.vanLieshout@text100.nl