Sanoma Uitgevers
Michiel Buitelaar benoemd tot Chief Digital Media Sanoma Magazines
---
25.09.09
Sanoma Magazines benoemt Michiel Buitelaar per 1 november tot Chief
Digital Media. In deze functie geeft hij leiding aan de digitale
activiteiten bij de internationale organisatie van Sanoma Magazines.
Naast zijn nieuwe rol als internationaal board member, blijft
Buitelaar ook zijn huidige functie als COO Digital Media bij Sanoma
Uitgevers in Nederland uitvoeren.
Met deze organisatiewijziging zet Sanoma Magazines haar ambitie -
digitale media internationaal verder ontwikkelen en de inkomsten
daaruit vergroten - kracht bij. Buitelaar wordt lid van de Management
Board van Sanoma Magazines en rapporteert aan President & CEO Eija
Ailasmaa. In zijn functie van COO Digital Media blijft hij rapporteren
aan Dick Molman, CEO van Sanoma Uitgevers.
Uitbouwen
Michiel Buitelaar zal zich in zijn nieuwe functie richten op het
bepalen van de strategie en het uitbouwen van digitale media
activiteiten voor de internationale organisatie. In Nederland,
Bulgarije en Hongarije is Sanoma in digitale media marktleider.
Buitelaar zal zich nu richten op de digitale ontwikkeling in alle 13
landen* waar Sanoma Magazines actief is.
Geweldige kans
Michiel Buitelaar: "In Nederland is het gelukt om de meerwaarde van
digitale activiteiten te concretiseren en digitale media te integreren
in Sanoma Uitgevers. Ook zijn we voorloper in de ontwikkeling van
mobiele diensten en online video. Het is een mooie kans om nu ook op
internationaal niveau structureel vorm te gaan geven aan de
mogelijkheden van digitale media.
Versnellen
Eija Ailasmaa, President & CEO Sanoma Magazines: "In deze tijd van een
veranderend medialandschap hebben de digitale mogelijkheden met deze
organisatiewijziging nu de aandacht die ze verdienen. Ik ben heel blij
met de benoeming van Michiel. Met zijn enorme schat aan ervaring en
zijn visie kunnen we op internationaal niveau de digitale
ontwikkelingen versnellen.
Voorlopersrol
Dick Molman: "Ik ben trots op het feit dat Sanoma Uitgevers een
voorlopersrol vervult op gebied van digitale ontwikkelingen. Daarnaast
is deze benoeming een mooi voorbeeld van de groeimogelijkheden bij
Sanoma Uitgevers.
Buitelaar heeft ruime ervaring op gebied van digitale media. Als
Directeur Consumentenmarkt bij KPN was hij verantwoordelijk voor alle
televisie-, telefonie-, en internetactiviteiten en bij Endemol was hij
wereldwijd verantwoordelijk voor digitale media en new business. Sinds
2008 is Buitelaar als COO Digital Media van Sanoma Uitgevers
verantwoordelijk voor de ontwikkeling van digitale media van
multimediaconcern Sanoma Uitgevers en haar dochters ilse media, Sanoma
Mens Magazines en Jonge Gezinnen.
* Sanoma Magazines is actief in: België, Bulgarije, Finland,
Hongarije, Kroatië, Nederland, Oekraïne, Roemenië, Rusland, Servië,
Slowakije, Slovenië en Tsjechië.