Royal Haskoning
Royal Haskoning en Alma Services helpen bedrijfsleven bij
grieppandemie
25-9-2009
Het RIVM houdt er rekening mee dat mogelijk 1 op de 3 mensen in
Nederland de Mexicaanse griep zal krijgen. De verwachting is dat na de
vakantieperiode het aantal besmettingen sterk zal oplopen en een deel
van de bevolking thuis zit vanwege ziekte, zorg voor naasten of gewoon
uit voorzorg. Dit kan grote gevolgen hebben voor het bedrijfsleven.
Alma Services en Royal Haskoning bundelen hun krachten om bedrijven te
helpen in korte tijd een `pandemieplan' op te zetten waarmee ze beter
voorbereid zijn op de gevolgen van een griepgolf.
Met de komende griepgolf voor de boeg is er extra aandacht voor
bedrijfscontinuïteit. Veel bedrijven en overheden blijken op dit
moment nog niet voldoende voorbereid te zijn op mogelijke uitval van
medewerkers, leveranciers en andere ondersteunende processen. Royal
Haskoning en Alma Services hebben een methodiek ontwikkeld om in korte
tijd de aanwezige risico's van een griepgolf in kaart te brengen en
vervolgens alle benodigde voorbereidingen, maatregelen en werkwijzen
vast te leggen. Het resultaat is een op maat gesneden pandemieplan dat
de organisatie alle benodigde handvatten biedt om de komende griepgolf
het hoofd te bieden.
De `pandemieplannen' zijn een specifieke variant op plannen voor de
algehele bedrijfscontinuïteit, waarbij ook andere onverwachte
gebeurtenissen zoals grote stroomstoringen, brandschade of storingen
in IT-systemen worden meegenomen. Zowel deze overkoepelende aanpak als
de specifieke pandemieplannen zijn gebaseerd op de internationale BS
25999 norm voor Business Continuity Management.
Meer informatie
Margie Alders
Margie Alders
T +31 (0)24 3284393
E Margie Alders