Ingezonden persbericht
Persbericht
September 2009
uniek beeld op dakterras van hotel:
Mövenpick Hotel Amsterdam City 'verliest haar hoofd'
Op 25 september plaatst Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre het unieke beeld 'Someone lost his hair' van de Nederlandse kunstenaar Olivië op het dakterras van het hotel. Het gaat hierbij volgens de kunstenaar "om een beeld dat moet uitnodigen om de uiterlijke façade waarin wij leven te herzien en terug te leiden naar de inhoud".
Het kunstwerk rust op een zware metalen sokkel en is zichtbaar vanaf het spoor, vanaf de weg, het BIMhuis en vanaf de PTA en haar aangemeerde schepen.
Albert Rouwendal, General Manager van het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre, in een toelichting op de plaatsing: "Wij bieden deze mogelijkheid ondermeer vanwege onze interessante ligging; een kruispunt waar vele nationaliteiten uit de internationale samenleving samenkomen. Wij willen de kunstenaar graag de gelegenheid geven onze gasten hiermee te prikkelen."
Beeldend kunstenaar Olivië: "'Someone lost his hair' is een reactie op de hectiek van alledag. In een wereld waar uiterlijk soms belangrijker is dan de inhoud, zijn wij de draad een beetje kwijt. In een 'overkill' aan informatie verliezen we ons hoofd. Dat heb ik in het kunstwerk willen uitbeelden. Ik ben zeer vereerd en blij met de mogelijkheid dit in het Mövenpick Hotel te kunnen doen."
Het kunstobject is tot eind november te zien op het terras van het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre.
Mövenpick Hotels & Resorts is een hotelbeheeronderneming in de premiumklasse. De keten heeft meer dan 12.000 medewerkers in dienst en is met 90 bestaande hotels en hotels in aanbouw vertegenwoordigd in 26 landen. De onderneming concentreert zich op haar kernmarkten in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië. De van oorsprong Zwitserse internationale hotelgroep maakt gestage vorderingen met haar uitbreidingsplannen en wil in 2010 haar portfolio uitgebreid hebben tot 100 hotels. Mövenpick Hotels & Resorts is in het vier- en vijfsterrensegment sterk vertegenwoordigd met twee accommodatietypes: zaken- en vergaderhotels, en vakantieresorts. De hotelgroep staat synoniem voor compromisloze kwaliteit van producten en diensten is eigendom van Mövenpick Holding (66,7 %) en Kingdom Group (33,3 %).
Ingezonden persbericht