Ingezonden persbericht


Persbericht

Datum 24 september 2009


Onderwerp Callcentre pensioenuitvoerder Cordares gecertificeerd

Vandaag reikt de Stichting Instituut Telecom Organisatie (ITO) een certificaat uit aan Cordares, pensioenuitvoerder van onder meer het bedrijfstakpensioenfonds voor de Bouwnijverheid. Het certificaat wordt toegekend aan de Pensioen Informatielijnen van Cordares, waar consumenten informatie kunnen verkrijgen over hun pensioenregeling. Het ITO-certificaat is het positieve resultaat van een onafhankelijk en objectief onderzoek naar de kwaliteit van de telefonische dienstverlening.

"We zijn heel trots dat we dit keurmerk hebben gekregen," aldus Sophie Hakkens, teamleider van de Pensioen Informatielijnen. "Twee jaar geleden besloten we om het niveau van de telefonische dienstverlening nog een slag te verbeteren. Bovendien wilden we een objectief onderzoek naar het kwaliteitsniveau."

Belangrijke pijlers van het ITO-onderzoek zijn de mate van bereikbaarheid en klantgerichtheid. Cordares scoorde met de Pensioen Informatielijnen met name goed op de kwaliteit van de bemensing en de responsiviteit.

Sinds de invoering van de nieuwe Pensioenwet in 2007 is duidelijke pensioencommunicatie voor deelnemers van pensioenfondsen een hot item geworden. De certificering bevestigt eens te meer dat Cordares hier op adequate wijze invulling aan geeft.

Profiel Cordares:
Cordares is specialist in pensioenbeheer en inkomensverzekering voor meer dan één miljoen Nederlanders. Met ruim 25 miljard vermogen onder beheer, een uitstekend track record en vakkennis opgebouwd sinds 1952 is Cordares een visie- en beleidsbepalende speler in de financiële dienstverlening. Sinds september 2008 maakt Cordares onderdeel uit van APG Groep N.V.