Ingezonden persbericht
Persbericht
Datum 24 september 2009
Onderwerp Callcentre pensioenuitvoerder Cordares gecertificeerd
Vandaag reikt de Stichting Instituut Telecom Organisatie (ITO) een certificaat
uit aan Cordares, pensioenuitvoerder van onder meer het
bedrijfstakpensioenfonds voor de Bouwnijverheid. Het certificaat wordt
toegekend aan de Pensioen Informatielijnen van Cordares, waar consumenten
informatie kunnen verkrijgen over hun pensioenregeling. Het ITO-certificaat is
het positieve resultaat van een onafhankelijk en objectief onderzoek naar de
kwaliteit van de telefonische dienstverlening.
"We zijn heel trots dat we dit keurmerk hebben gekregen," aldus Sophie
Hakkens, teamleider van de Pensioen Informatielijnen. "Twee jaar geleden
besloten we om het niveau van de telefonische dienstverlening nog een slag te
verbeteren. Bovendien wilden we een objectief onderzoek naar het
kwaliteitsniveau."
Belangrijke pijlers van het ITO-onderzoek zijn de mate van bereikbaarheid en
klantgerichtheid. Cordares scoorde met de Pensioen Informatielijnen met
name goed op de kwaliteit van de bemensing en de responsiviteit.
Sinds de invoering van de nieuwe Pensioenwet in 2007 is duidelijke
pensioencommunicatie voor deelnemers van pensioenfondsen een hot item
geworden. De certificering bevestigt eens te meer dat Cordares hier op
adequate wijze invulling aan geeft.
Profiel Cordares:
Cordares is specialist in pensioenbeheer en inkomensverzekering voor meer
dan één miljoen Nederlanders. Met ruim 25 miljard vermogen onder beheer,
een uitstekend track record en vakkennis opgebouwd sinds 1952 is Cordares
een visie- en beleidsbepalende speler in de financiële dienstverlening. Sinds
september 2008 maakt Cordares onderdeel uit van APG Groep N.V.