Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Heleen Crielaard machtigste in sponsoring

Amstelveen, 24 september 2009 - Heleen Crielaard, Sponsor Manager van Rabobank Nederland, is door SponsorTribune uitgeroepen tot meest machtige persoon in sponsoring in Nederland.

Het is de eerste keer dat een vrouw op de eerste plaats in deze lijst staat. Crielaard neemt de eerste plaats over van haar collega Vincent Pijpers. Crielaard is gekozen omdat zij aan het hoofd staat van de grootste sponsor van Nederland. Maar ook omdat bank zich vernieuwend heeft getoond in het gebruik van (eigen) nieuwe media. De bank komt veelvuldig aan het woord in de media en Crielaard is de opperspreekstalmeester als het om sponsoring gaat. De nummers 2, 3 en 4 zijn dit jaar onveranderd gebleven met respectievelijk Jean-Paul Decossaux (KNVB), Henri van der Aat (Ajax) en Patrick Wouters van den Oudeweijer (House of Sports).

Hoogste binnenkomer in de lijst is Herwin van den Berg, de (nu nog) Marketing Directeur van Heineken Nederland. Andere nieuwe namen in de lijst zijn die van Johan Wakkie (KNHB), Ernst Veen (Nieuwe Kerk/Hermitage Amsterdam), Ingrid Oudejans (Pon Automotive en de andere vrouw in de lijst) en Mark Versteegen (Van Dooren Advies).

De lijst wordt ieder jaar samengesteld op basis van een aantal vaste criteria zoals of iemand wordt gezien als spreekbuis voor het vakgebied? Welke functie iemand heeft en hoeveel invloed iemand heeft op het beleid van de organisatie? Hoeveel sponsorgeld iemand te besteden heeft of zich juist een uitstekende sponsorwerver heeft getoond en in hoeverre iemand zich inzet voor de verdere ontwikkeling van het vakgebied?

De complete Top 20 met meest machtige mensen in sponsoring is te vinden in het nieuwste nummer van SponsorTribune