Ingezonden persbericht
Kinderpostzegels brengt kinderen naar bedrijven
Vernieuwende actie biedt kinderen méér mogelijkheden voor verkoop van kinderpostzegels en kaarten
Leiden, 24 september 2009 - Op maandag 28 september start voor het tweede achtereenvolgde jaar de actie 'Breng de kinderen naar de bedrijven' van Stichting Kinderpostzegels Nederland. Tijdens de lunch verkopen basisschoolkinderen uit groep 7 en 8 kinderpostzegels en kaarten bij bedrijven. In totaal nemen 29 bedrijven met gezamenlijk 42 locaties deel aan dit vernieuwende initiatief. De actie speelt in op het feit dat meer mensen werken en overdag niet thuis zijn als de kinderen langskomen.
Vernieuwend
Het leefpatroon van huishoudens verandert. Ilja van Haaren, directeur Stichting Kinderpostzegels Nederland: 'Werknemers kunnen nu tijdens de lunch hun bestellingen doorgeven. Dat is handig, want door het groeiende aantal tweeverdieners staan kinderen steeds vaker voor een dichte deur. Met de actie 'Breng de kinderen naar de bedrijven' spelen we in op deze ontwikkeling en zorgen we ervoor dat de kinderen de mensen goed blijven bereiken en zij zich kunnen blijven inzetten voor andere kinderen die het minder goed hebben.'
Doel
Het doel van de actie 'Breng de kinderen naar de bedrijven' is gelijk aan dat van de traditionele Kinderpostzegelactie: kinderen helpen andere kinderen die het minder goed hebben. Met de opbrengst financiert Kinderpostzegels honderden projecten in binnen- en buitenland waarin veiligheid en ontwikkeling van kwetsbare kinderen centraal staan.
Maatschappelijk betrokken
Deze vernieuwende vorm van kinderpostzegels verkopen biedt deelnemende bedrijven de mogelijkheid hun maatschappelijke betrokkenheid in daden uit te drukken. Participerende bedrijven zijn onder andere, Achmea, Ericsson, NS, Unilever en Zwitserleven.
Voor een totaal overzicht van de deelnemende bedrijven en meer informatie over Kinderpostzegels kijk op www.kinderpostzegels.nl.
()
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht