Ingezonden persbericht
Enschede, 23 september 2009
Persbericht
Wegener mediapartner Enschede Marathon
De Enschede Marathon verwacht voor de komende jaren een flinke toename in het aantal deelnemers op alle afstanden. De hardloopsport zit nog steeds in de lift en hiervan profiteert de oudste marathon van Nederland. Daarbij komt dat de 42e editie van de Enschede Marathon op 25 april 2010 over een volledig nieuw parcours gaat, dat een lengte heeft van ca. 21 km en door de marathonlopers twee keer wordt gelopen.
De organisatie heeft dan ook de ambitie uitgesproken om de komende jaren door te groeien naar 15.000 deelnemers.
Om deze ambitie te verwezenlijken is er met Wegener Huis-aan-huisMedia en De Twentsche Courant Tubantia een verlenging van het mediapartnership overeengekomen. In de aanloop naar de Enschede Marathon 2010 worden via de mediakanalen van beide organisaties de deelnemers en het publiek geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen rondom de Enschede Marathon. Tijdens de relatiebijeenkomst op 22 september is de continuering van de samenwerking tussen de partijen bekrachtigd.
De Enschede Marathon is komend jaar op zondag 25 april. Lopers kunnen zich via
Voor de halve marathon en de 'Ipskamp CityRUN' kunnen ook bedrijven (met minimaal 3 en max. 5 lopers) weer inschrijven voor het onderdeel NEM bedrijvenloop. De Enschede Marathon kent naast de hele en de halve marathon ook een estafettevariant voor teams van 6 personen die kunnen kiezen uit afstanden tussen 5 tot 10 kilometer. Vrouwen, mannen, ouderen, jongeren, buren, vrienden, familieleden, collega's; elk zestal kan meedoen.
---
Noot voor de redactie (